  • 1. Data: 2006-09-17 02:48:27
    Temat: Odpowiedzialnosc providera
    Od: Tomek<s...@f...onet.pl>

    Witam!

    Wynajmuje serwer dedykowany. Prowadze na nim swoje serwisy za pomoca ktorych
    zarabiam (sklepy, serwisy randkowe, serwisy z platna zawartoscia itp.).

    Sredni dzienny dochod z tego serwisu to 75 zl dziennie.

    Niestety - serwer dzisiaj padl. Dzwonilem dzisiaj do providera i uslyszalem
    nagranie na sekretarce, ze ten jest na wakacjach i wroci okolo 15 lipca. Wtedy
    tez - jak powiedzial - zajmie sie wszelkimi reklamacjami.

    Dzis jest 26 czerwca. Czyli on moglby uruchomic ponownie serwer za 18 dni.
    18 dni to jest strata z rzedu 1350 zl!

    Jakie ja mam prawa w takiej sytuacji? Czy ja moge zazadac od niego odszkodowania
    za utracone dochody w wysokosci 75 zl/dzien ?

    Jakie mam prawa jesli okaze sie, ze dane na dysku zostaly trwale uszkodzone i sa
    nie do odzyskania (juz raz tak bylo!).

    Czy ktos moglby mi poradzic dobrego prawnika?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-09-17 21:33:52
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc providera
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > tez - jak powiedzial - zajmie sie wszelkimi reklamacjami.
    >
    > Dzis jest 26 czerwca. Czyli on moglby uruchomic ponownie serwer za 18 dni.

    A można wiedzieć jaki to kalendarz? Wg mojego, to dziś mamy wrzesień.

    > Jakie ja mam prawa w takiej sytuacji? Czy ja moge zazadac od niego
    > odszkodowania
    > za utracone dochody w wysokosci 75 zl/dzien ?

    A co masz w umowie?

    > Jakie mam prawa jesli okaze sie, ze dane na dysku zostaly trwale
    > uszkodzone i sa
    > nie do odzyskania (juz raz tak bylo!).

    Każdy normalny webmaster robi backupy, lub liczy się z możliwością, że
    dane na serwerze mogą pójść do /dev/null. Druga sprawa to umowa, jeśli
    provider gwarantuje okresowy backup danych to powinno to być w
    umowie/regulaminie.

    > Czy ktos moglby mi poradzic dobrego prawnika?

    Przedewszystkim zdrowy rozsądek, jeśli prowadzisz serwisy z których
    żyjesz, to raz, że na hostingu się nie oszczędza, tzn. oprócz ceny ważna
    jest jakość usług, a dwa, że należy mieć w zanadrzu rozwiązania
    alternatywne. Jeśli ktoś zamyka firmę i jedzie na wczasy, to nie może to być
    żaden poważny provider.