  • 1. Data: 2009-11-05 12:00:36
    Temat: licytacja od 1zł
    Od: "Tomasz@" <t...@w...pl>

    Witam,
    ktory zapis prawny informuje ,iz produkt licytowany od 1zl nie podlega
    zwrotowi/gwarancji itp. ?
    Czy taki zapis musi byc na kazdej aukcji czy wystarczy,iz sprzedajacy
    umiesci taki zapis na stronie O Mnie. ?
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2009-11-05 12:16:22
    Temat: Re: licytacja od 1zł
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    zaden, chyba ze to towar uzywany

  • 3. Data: 2009-11-05 12:22:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz@ napisał(a):

    > ktory zapis prawny informuje ,iz produkt licytowany od 1zl nie podlega
    > zwrotowi/gwarancji itp. ?

    Chodzi zapewne o prawo do zwrotu w terminie 10 dni bez podania
    przyczyny?

    j.

  • 4. Data: 2009-11-05 12:26:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz@ pisze:
    > Witam,
    > ktory zapis prawny informuje ,iz produkt licytowany od 1zl nie podlega
    > zwrotowi/gwarancji itp. ?

    Zwrot:
    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    art. 16
    1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów:
    (...)
    10) sprzedaży z licytacji.

    Gwarancja: Gwarancja w ogóle nie jest obowiązkowa w żadnym przypadku.

    > Czy taki zapis musi byc na kazdej aukcji czy wystarczy,iz sprzedajacy
    > umiesci taki zapis na stronie O Mnie. ?

    Nie musi być nigdzie taka informacja zamieszczona.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-11-05 12:57:21
    Od: "mz" <l...@w...pl>

> [...]
    > art. 16
    > 1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów:

    A co jeśli skorzystam z opcji kup teraz. ? Też nie mogę zwrócić ? Nie
    cytowałem kupiłem od razu

  • 6. Data: 2009-11-05 12:58:30
    Od: "mz" <l...@w...pl>

> [...]
    > (...)
    > 10) sprzedaży z licytacji.

    A co jeśli skorzystam z opcji kup teraz. ? Też nie mogę zwrócić ? Nie
    licytowałem kupiłem od razu

  • 7. Data: 2009-11-05 13:04:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mz pisze:

    > A co jeśli skorzystam z opcji kup teraz. ? Też nie mogę zwrócić ? Nie
    > licytowałem kupiłem od razu

    Wówczas możesz zwrócić, jeśli kupowałeś od firmy jako konsument.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-11-05 14:41:57
    Od: Michał Pysz <m...@w...pl>

    Jeśli była licytacja z opcja KUP TERAZ to zwrócić nie może.
    Tylko jeśli było samo KUP TERAZ.

    Między innymi dlatego allegro przestało nazywać aukcjami taką formę
    sprzedaży gdzie jest tylko KUP TERAZ.

    mp.

  • 9. Data: 2009-11-05 14:45:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał Pysz pisze:
    > Jeśli była licytacja z opcja KUP TERAZ to zwrócić nie może.

    Jeśli była i licytacja i kup teraz, i kupił przez kup teraz, to imho
    zwrócić może. Kupno bowiem przez kup teraz oznacza, że towar nie był
    kupiony na licytacji.

    > Tylko jeśli było samo KUP TERAZ.
    >
    > Między innymi dlatego allegro przestało nazywać aukcjami taką formę
    > sprzedaży gdzie jest tylko KUP TERAZ.

    Gdzie przestało nazywać?

    Artykuł 3. RODZAJE AUKCJI
    Aukcja wyłącznie z opcją Kup Teraz,

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-11-05 15:17:44
    Od: Michał Pysz <m...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jeśli była i licytacja i kup teraz, i kupił przez kup teraz, to imho
    > zwrócić może. Kupno bowiem przez kup teraz oznacza, że towar nie był
> [...]
    Uff chodziło mi właśnie o ten podział ale źle napisałem.
    Aukcja bez licytacji czyli pochodzi pod zwrot towaru.
    Natomiast aukcje gdzie licytacja była dostępna nie podchodzą pod zwrot.

    Kiedyś to nazywało się tak samo a później to wyraźnie rozdzielili.

    mp.