  • 1. Data: 2007-05-22 10:32:12
    Temat: legalne wynajęcie mieszkania "za darmo"
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Czy moza legalnie mieszkac u znajomych nie podpisujac umow najmu i tym
    samym nic nie placic?

  • 2. Data: 2007-05-22 12:43:19
    Temat: Re: legalne wynajęcie mieszkania "za darmo"
    Od: "rympal" <r...@a...se>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy moza legalnie mieszkac u znajomych nie podpisujac umow najmu i tym
    > samym nic nie placic?

    jasne, ze mozna

    rym

  • 3. Data: 2007-05-22 12:51:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 22 May 2007 14:43:19 +0200, rympal napisał(a):

    > jasne, ze mozna

    Nieprawda. Legalnie to trzeba będzie w tym wypadku płacić podatki. I to w
    dodatku będą je płacić obie strony tego użyczenia.

  • 4. Data: 2007-05-22 12:53:43
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    To ma kilka apektów.
    Całkowicie za darmo nie płacąc nikomu za nic nie powinno być z finansowego
    punktu widzenia groźne dla właściciela mieszkania. Co najwyżej łamiesz prawo
    w aspekcie obowiązku meldunkowego.

    Jeżeli opłacasz czynsz lub jakiekolwiek opłaty związane z tym mieszkaniem to
    już nie jest "za darmo" bo zmiejszasz ciężary właściciela i to zmniejszenie
    stanowi jego przychód. US może się doczepić.

    Dla właściciela mieszkania jest istotny jeszcze jeden aspekt. Wypadki.
    Opowiem na przykładzie mojej koleżanki. Wynajęła komus swoją kawalerkę.
    Miała ciągotki aby nie podpisywac żadnych umów i nie meldowac gościa. W
    końcu jednak zameldowała i podpisała.
    Po niecałych dwóch miesiącach gość się zapił i umarł w tym mieszkaniu.
    Policja, prokuratura i te sprawy.
    Gdyby nie miała papierów, na pewno bardziej by się nią interesowali z tytułu
    złamania prawa. A tak, wszystkie papiery w porzadku i nie było żadnych
    problemów.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2007-05-22 12:59:33
    Od: "rympal" <r...@a...se>

    > Nieprawda. Legalnie to trzeba będzie w tym wypadku płacić podatki. I to w
    > dodatku będą je płacić obie strony tego użyczenia.

    legalnie nie mozna ale mozna nielegalnie
    Spisujesz 2 umowy najmu po jednej dla kazdej strony a po okresie wynajmu
    niszczysz je.
    Mozna?

    rym

  • 6. Data: 2007-05-22 15:17:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

> [...]
    > finansowego punktu widzenia groźne dla właściciela mieszkania. Co
    > najwyżej łamiesz prawo w aspekcie obowiązku meldunkowego.
    Niestety, mam nadzieje, ze nie groza za do duze kary.

    > Jeżeli opłacasz czynsz lub jakiekolwiek opłaty związane z tym
    > mieszkaniem to już nie jest "za darmo" bo zmiejszasz ciężary właściciela
    > i to zmniejszenie stanowi jego przychód. US może się doczepić.
    A takie cos jak "pomoc przy pracach w domu" - zakupy, zamiatanie
    smieci... wystraczy?

    dzieki za info, ale to chyba pomine.

  • 7. Data: 2007-05-22 15:34:28
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Tomek porozsypywal nastepujace haczki:
    > A takie cos jak "pomoc przy pracach w domu" - zakupy, zamiatanie
    > smieci... wystraczy?
    Praca na czarno?
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-05-23 06:39:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nieprawda. Legalnie to trzeba będzie w tym wypadku płacić podatki. I to
    > dodatku będą je płacić obie strony tego użyczenia.

    a niby za co te podatki?

  • 9. Data: 2007-05-23 07:22:10
    Od: M&C <c...@C...pl>

    szerszen pisze:

    > a niby za co te podatki?

    Eden za wzbogacenie się, bo brak kosztów mieszkania, drugi też od
    wzbogacenia się, bo nie ma kosztów utrzymania mieszkania. Ot, US...

    Marzena
    --
    Robótki Marzeny
    http://fanturia.googlepages.com/home

  • 10. Data: 2007-05-23 07:57:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "M&C" <c...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:f30q7j$78d$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Eden za wzbogacenie się, bo brak kosztów mieszkania,

    a kto powiedzial ze brak?

    > drugi też od wzbogacenia się, bo nie ma kosztów utrzymania mieszkania.
    > Ot, US...

    a jak bedzie mieszkal w namiocie, albo na klatce, w piwnicy czy na strychu
    to tez bedzie placil podatek od braku kosztow utrzymania mieszkania?
    i gdzie jest w polskim prawie obowiazek posiadania kosztow utrzymania
    mieszkania?