eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoksięga wieczysta - czy lepiej ją założyć czy szkoda pieniędzy? › księga wieczysta - czy lepiej ją założyć czy szkoda pieniędzy?
    From: "Kopernik" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: księga wieczysta - czy lepiej ją założyć czy szkoda pieniędzy?
    Date: Fri, 5 May 2006 19:38:30 +0200

    Witam

    Czytałem różne prawnicze strony, wypowiedzi na tej grupie i mam mały mętlik.
    Czy ktoś mógłby zrobić podsumowanie dla następującej sytuacji:

    Mam mieszkanie własnościowe spółdzielcze. Nie potrzebuję zakładać hipoteki,
    nie chcę zakładać Wspólnoty mieszkaniowej.
    Kiedyś będę chciał sprzedać to mieszkanie. Spółdzielnia wykupiła właśnie od
    gminy dzierżawy wieczyste nieruchomości. Wykupiła nieruchomości zabudowane
    blokami z 96% bonifikatą. Spółdzielnia zachęca do przeniesienia własności
    lokali mieszkaniowych wraz z gruntem.
    W zależności od powierzchni mieszkania (30 mieszkań w bloku) kwota
    przeniesienia to od 600 do 700 zł. Po wpłacie będą spisywane akty notarialne
    i składane wnioski o wydanie ksiąg wieczystych.

    Czy ta procedura jest mi potrzebna i te 600 zł zainwestowane w mieszkanie ma
    sens? Czy podniesie wartość mojego mieszkania? Czy ułatwi mi jego sprzedaż?
    Czy rzeczywiście odciążyło by mnie to od zmartwienia w przypadku bankructwa
    Spółdzielni?

    Kopernik