  • 1. Data: 2006-12-25 22:19:58
    Temat: koszta sprawy ?
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Witam,
    moja babcia zamierza zlożyc wniosek do sądu o stwierdzenie zasiedzenia
    wlaśności nieruchomości - działki.
    Dowiedziała się nieformalnie, że koszta sprawy wynoszą 2 tys. zł, mocą
    ustawy z dn 28 lipca 2005 r( Dz. U. 2005r Nr 167 poz. 1398), jako oplata
    stala. Czy to prawda?
    Czy można wnieść o rozłożenie tej kwoty na raty lub zwolnienie z oplaty z
    tytułu niskich dochodów w postaci emerytury?
    Z góry dziękuję.
    Joanna
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-12-25 22:28:22
    Temat: Re: koszta sprawy ?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Dowiedziała się nieformalnie, że koszta sprawy wynoszą 2 tys. zł, mocą
    > ustawy z dn 28 lipca 2005 r( Dz. U. 2005r Nr 167 poz. 1398), jako oplata
    > stala. Czy to prawda?

    Potwierdzam formalnie, że to prawda.

    > Czy można wnieść o rozłożenie tej kwoty na raty lub zwolnienie z oplaty z
    > tytułu niskich dochodów w postaci emerytury?

    Można wnieść o zwolnienie od kosztów sądowych, w jakim zakresie to już sąd
    zadecyduje. Żeby przyśpieszyć sprawę, można wraz z wnioskiem o stwierdzenie
    zasiedzenia złożyć taki wypełniony i podpisany formularzyk:
    http://www.ms.gov.pl/sprawy_cywilne/koszty_sadowe_wz
    or_oswiadczenia.rtf

    Marcin.

    --