  • 1. Data: 2004-04-19 13:49:19
    Temat: konsekwencje niezameldowania sie na pobyt czasowy
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    czy ktos z Grupowiczow wie jakie sa konsekwencje niezameldowania sie na pobyt
    czasowy?

    Mieszkam (i pracuje) w Wawie, ale na pobyt staly jestem zameldowany z zupelnie
    innym miejscu. Jakie sa konsekwencje niepoinformowania o tym gminy w
    ktorej 'spedzam czas'? Czy jest jakas ustawa ktora to reguluje?

    Pozdrawiam, T.

  • 2. Data: 2004-04-19 14:09:41
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Flyte <f...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
    > innym miejscu. Jakie sa konsekwencje niepoinformowania o tym gminy w
    > ktorej 'spedzam czas'? Czy jest jakas ustawa ktora to reguluje?

    ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    http://www.portalmed.pl/xml/prawo/administracja/admi
    nistracja/r2001/011189u

    Wykroczenia przeciwko obowiązkowi meldunkowemu podlegają ustawie z dnia 20
    maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń

    pozdrawiam
    mdr

  • 3. Data: 2004-04-19 20:31:22
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    Mateusz dzieki za link. No troche juz poczytalem o obowiazku meldunkowym i
    wedle niego powinienem byl sie zameldowac;) Problem polega na tym, ze nie wiem
    ile 'grozi' za niedopelnienie tego obowiazku.
    czy jest to grzywna, czy moze ostrrzezenie, czy moze kara pozb. wolnosci.

    Co wiecej, jak kiedys mieszkalem w akademiku, na poczatku nas meldowali
    obowiazkowo, a pozniej tylko jak sie ktos uparl: panie z akademika mowily ze
    prawo meldunkowe sie zmienilo (?). To byl rok okolo 1999-2000.

    Czy znasz moze link do jaki paragraf potencjalnie podpadam?

    Pozdrawiam, Flyte

  • 4. Data: 2004-04-20 00:13:42
    Od: "martiN" <m...@o...pl>

    > Pozdrawiam, Flyte
    >
    > --

    Z tego co już było to są martwe przepisy...

  • 5. Data: 2004-04-20 09:09:48
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik martiN <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c61pv7$58n$...@n...onet.pl...

    > Z tego co już było to są martwe przepisy...

    kodeks wykroczen
    Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.
    § 2. Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o
    niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku meldunkowego,
    podlega karze grzywny albo karze nagany.

    W jakim sensie sa martwe? W praktyce?
    Wiazace desuetudo chyba nie nastapilo..

    pozdrawiam
    mdr