  • 1. Data: 2005-05-09 21:16:44
    Temat: kiedy przechodzi na wlasnosc ?
    Od: "simen" <a...@U...internetdsl.pl>

    Jest następująca sytuacja:
    Do serwisu został oddany laptop.
    Niestety usterka wynikła z winy użytkownika i gwarancja nie
    obowiązywała.
    Po wstępnej wycenie wartości naprawy klient nie odebrał
    sprzętu zniechęcony naprawa oraz zapłatą za wstępną wycenę
    naprawy.
    Sprzęt leży już w sklepie ponad rok.
    Czy jest przepis który możliwy sprzedaż bądź przejęcie na własność
    tego laptopa przez sklep.
    Jeśli tak, to poroszę o jakieś konkretne namiary.

    Dziękuję za pomoc.

    SIMEN

  • 2. Data: 2005-05-09 21:57:28
    Temat: Re: kiedy przechodzi na wlasnosc ?
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    simen wrote:
    > Sprzęt leży już w sklepie ponad rok.
    > Czy jest przepis który możliwy sprzedaż bądź przejęcie na własność
    > tego laptopa przez sklep.
    > Jeśli tak, to poroszę o jakieś konkretne namiary.

    Art. 174 kc

    Własność przechodzi na sklep po 3 latach.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2005-05-09 23:04:39
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "simen" <a...@U...internetdsl.pl> napisał w wiadomości

    Zasiedzenie, to dla rzeczy ruchomej dwa lata. Ale wypadało by wezwać klienta
    pisemnie do odbiou sprzętu, bo może Wam zarzucić przywłaszczenie jego
    urządzenia.

  • 4. Data: 2005-05-10 05:48:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik - praca napisał(a):
    > Zasiedzenie, to dla rzeczy ruchomej dwa lata.

    W złej wierze nie bardzo da się zasiedzieć...
    O wątpliwym posiadaniu samoistnym nie wspomnę.

    KG

  • 5. Data: 2005-05-10 13:41:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > W złej wierze nie bardzo da się zasiedzieć...
    > O wątpliwym posiadaniu samoistnym nie wspomnę.

    Mnie się wydaje, że w tym wypadku po wysłaniu pisma z dowodem doręczenia
    można domniemać dobrą wiarę. Obecnie jest to złom, którego własności
    właściciel wyzbywa się poprzez świadome porzucenie go. Coś, jak
    pozostawienie wymienionych w serwisie części. Serwis to wyrzuca i
    przecież nikt nie domaga się pisemnego zrzeczenia się własności.

  • 6. Data: 2005-05-10 16:33:03
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Mnie się wydaje, że w tym wypadku po wysłaniu pisma z dowodem doręczenia
    > można domniemać dobrą wiarę.

    A z jakiej normy to wynika?
    Popieram pogląd kama
    Poza tym jest jeszcze coś takiego jak biuro rzeczy znalezionych (patrz k.c.)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2005-05-10 19:46:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > A z jakiej normy to wynika?
    > Popieram pogląd kama
    > Poza tym jest jeszcze coś takiego jak biuro rzeczy znalezionych (patrz
    k.c.)

    Myślałem nawet o tym. Ale w tym wypadku nie przejdzie. Mógł by laptopa
    przekazać do depozytu sądowego ewentualnie.

  • 8. Data: 2005-05-11 06:51:28
    Od: "simen" <a...@U...internetdsl.pl>

    > Zasiedzenie, to dla rzeczy ruchomej dwa lata ...

    Art. 174 kc informuje że: własność przechodzi na sklep po 3 latach

    Więc jak zinterpretować 2 lata czy 3 lata ??

    Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    SIMEN

  • 9. Data: 2005-05-11 15:59:46
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Mógł by laptopa
    > przekazać do depozytu sądowego ewentualnie.

    Racja.
    Znaczenie mogłaby mieć też dokładna treść umowy między stronami (o ile w niej
    wspomniano o losie nieodebranego sprzętu)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2005-05-11 19:43:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "simen" <a...@U...internetdsl.pl> napisał w
    wiadomości news:d5saag$8f5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Art. 174 kc informuje że: własność przechodzi na sklep po 3 latach
    > Więc jak zinterpretować 2 lata czy 3 lata ??

    Moja wina, bo pisałem z głowy. Oczywiście 3 lata.