  • 1. Data: 2003-01-24 17:28:32
    Temat: Re: kazaa w firmie
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    > Czy moge zainstalowac sobie Kazaa w firmie, czy jak wpadnie kontrola to
    > mnie udupia? Czy musza mi udowodnic ze sciagalem nielegalne materialy
    > (ciekawe jak :)), czy juz sam ten program jest nielegalny?

    sam program jest legalny - jest rozpowszechniany jako adware
    sciagniete nie rzeczy nie zawsze sa legalne
    jak Ci udowodnia ? zapytajac Cie o umowe licencyjna

    pozdrawiam,
    jelen

  • 2. Data: 2003-01-24 17:31:55
    Temat: kazaa w firmie
    Od: Unknovn <u...@h...pl>

    --
    Pozdro
    Unk

  • 3. Data: 2003-01-24 17:44:14
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    24 sty 2003 o 18:31 GMT
    Unknovn
    > Czy moge zainstalowac sobie Kazaa w firmie, czy jak wpadnie kontrola to
    > mnie udupia? Czy musza mi udowodnic ze sciagalem nielegalne materialy
    > (ciekawe jak :)), czy juz sam ten program jest nielegalny?

    Nie wiem jak kontrola, ale szef zapewne tak. Zależy co masz podpisane w
    umowie/regulaminie pracy. Ale i bez tego raczej nie będzie szczęśliwy,
    że wykorzystujesz przepustowość łącza do prywatnych celów i potencjalnie
    narażasz na niebezpieczeństwo sieć firmową.

    Sam program nie jest nielegalny. Udowodnić mogą prosto - logami. Oczywiście
    znowu mówię o szefie, nie BSA, ale nie napisałeś jaką kontrolę masz na
    myśli.

    Pozdr

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2003-01-24 18:09:35
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    >Udowodnić mogą prosto - logami. Oczywiście
    > znowu mówię o szefie, nie BSA, ale nie napisałeś jaką kontrolę masz na
    > myśli.

    ciekawe a mi sie wydawalo ze pliki elektropniczne nie moga byc dowodami ze
    wzgledu na latwosc przerobienia- w koncu sa to tylko pliki tekstowe

    leon

  • 5. Data: 2003-01-24 18:18:39
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    24 sty 2003 o 19:09 GMT
    leon
    > ciekawe a mi sie wydawalo ze pliki elektropniczne nie moga byc dowodami ze
    > wzgledu na latwosc przerobienia- w koncu sa to tylko pliki tekstowe

    Wszystko może być dowodem - zależy od uznania sądu, to jedno. Drugie to to,
    że czytasz wybiórczo. Pisałem o pracodawcy, a on nie potrzebuje dowodów
    w rozumieniu procesu sądowego, żeby polecieć Ci po premii.

    Pozdr

    Czarek Gorzeński

  • 6. Data: 2003-01-24 18:34:02
    Od: Unknovn <u...@h...pl>

    In article <s...@C...Gorzenski>,
    c...@s...art.pl says...
    > Wszystko może być dowodem - zależy od uznania sądu, to jedno. Drugie to to,
    > że czytasz wybiórczo. Pisałem o pracodawcy, a on nie potrzebuje dowodów
    > w rozumieniu procesu sądowego, żeby polecieć Ci po premii.

    Pracodawca sie nie przejmuje, to moj qmpel, bardziej boje sie kontroli
    urzedowej, zeby mu nie dowalili jakiejs kary - nie chce qmplowi robic
    wiochy, ale przepustowosc w firmie neci, oj neci :).

    --
    Pozdro
    Unk

  • 7. Data: 2003-01-24 19:54:54
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    24 sty 2003 o 19:34 GMT
    Unknovn
    > Pracodawca sie nie przejmuje, to moj qmpel, bardziej boje sie kontroli
    > urzedowej, zeby mu nie dowalili jakiejs kary - nie chce qmplowi robic
    > wiochy, ale przepustowosc w firmie neci, oj neci :).

    Jeśli nic nie znajdą na dysku, to nie powinni "dowalić". Pamiętaj tylko, że
    mp3 też są chronione prawnie i nie możesz ich mieć na dysku, nie posiadając
    oryginalnego CD / MC. Teoretycznie BSA czepia się tylko o soft tych,
    którzy są u nich zrzeszeni, ale... lepiej tego nie sprawdzać osobiście.

    Pozdr

    Czarek Gorzeński

  • 8. Data: 2003-01-24 20:11:51
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > Wszystko może być dowodem - zależy od uznania sądu, to jedno.
    a owszem niech uznaja to za dowod, wtedy z latwoscia sie je zakwestionuje

    > Drugie to to,
    > że czytasz wybiórczo. Pisałem o pracodawcy, a on nie potrzebuje dowodów
    > w rozumieniu procesu sądowego, żeby polecieć Ci po premii.
    ale za takie praktyki moze rownie dobrze probowac wyrzucic z pracy - a wtedy
    to juz moze oprzec sie o sad pracy

    leon