    From: "Alicja" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jawnosc kosztu podzialu geodezyjnego w sprawie spadkowej
    Date: Fri, 14 Nov 2008 01:03:32 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    Witam.

    Mam problem z uzyskaniem od geodety informacji nt. calkowitego kosztu podzialu
    geodezyjnego dzialki na 4 spadkobiercow.
    Sprawa o podzial toczyla sie w sadzie, zostala zawarta ugoda, po zaakceptowaniu
    wstepnego planu podzialu wykonanego przez geodete, ktory zlecil jeden ze
    spadkobiercow, osoba dla mnie obca, tak tez kontakt jest niemozliwy.

    Wpierw geodeta wystawil fakture na nazwisko 3 spadkobiercy -obcej osoby, ktora
    zlecila prace geodezyjne- za podzial dzialek nalezacych do mnie i mojej siostry.
    W/w faktura zawierala jedynie koszt podzialu naszych 2 dzialek.
    Po kontaktcie z geodeta poprosilam pisemnie o anulowanie tej faktury,
    wystawienia dwoch faktur na mnie i na siostre oraz poprosilam o przeslanie
    kserokopii rachunkow pozostalych 2 spadkobiercow, badz powtierdzenie calkowitego
    kosztu tego podzialu na 4 dzialki, abym wiedziala ze faktycznie place za swoje,
    tak jak wszyscy powinni, w 1/4 czesci.

    Tymczasem geodeta doslal faktury, ale z ta sama numeracja co ta blednie
    wystawiona, rozumiem, ze chcial sobie zaoszczedzic prace papierkowa, typu
    faktura korygujaca, itd. skoro i dane i suma sie nie zgadza, to najlepiej
    wystawic mu bylo nastepna o tym SAMYM numerze.
    Poza tym nie doslal zadnej informacji na temat calkowitego kosztu podzialu
    dzialki, badz kserokopii rachunkow pozostalych 2 spadkobiercow.
    Dziwie sie, ze w dzisiejszych czasach tak trudno o jawnosc w tak oficjalnej sprawie.

    Ponowilam prosbe do geodety o przeslanie informacji w terminie 2 tygodni nt.
    tego kosztu calkowitego, gdyz w przeciwnym razie nie ureguluje rachunku, skoro
    nie potrafi calej sumy udokumentowac.

    Prosze sie juz o ta formalnosc od przeszlo miesiaca, i nie wiem co dalej.

    To tyle w ogolnym skrocie, moze troche zamotalam, chce zaplacic w koncu ten
    rachunek za podzial mojej czesci spadku, ale chce tez znac ile faktycznie inni
    wplacili, czy wogole wplacili itd.
    nie usmiecha mi sie przeslanie tych wszystkich dotychczasowych dokumentow, jego
    2 faktur o tym samym numerze, dotychczasowej korespondencji, prosb do Urzedu
    Skarbowego,ktory pewnie chetnie skontroluje? ale w jaki inni sposob moge
    otrzymac te rachunki do wgladu? zeby wreszcie moc zaplacic to co mam do zaplaty,
    ze swiadomoscia, ze faktycznie place w takiej czesci, jak wszyscy inni?
    prosze o rady, sugestie...

    Alicja