  • 1. Data: 2007-02-13 01:21:47
    Temat: jakie paragrafy na niego??
    Od: "Jacek" <m...@o...pl>

    Witam

    Na wstepie chcialbym wyjasnic ze jestem osoba niepelnosprawna. Od pewnego
    czasu na jednym z for dyskusyjnych pewnego portalu internetowego jeden z
    uzytkownikow głosi faszystowskie tresci pod moim i mojej grupy spolecznej
    adresem. Pisze w nich o eliminacji, masowej zagladzie, itd.jak również
    publicznie szerzy nienawiść do ludzi takich jak ja. Mam pytanie czy mozna
    ten fakt zglosic na policje i czy oni sie tym zajma na powaznie czy mnie
    wysmieja ze im zawracam głowe? Jezeli tak to z jakich paragrafow mozna by
    bylo zaskarzyc taka osobe?

    pozdr.

  • 2. Data: 2007-02-13 02:39:34
    Temat: Re: jakie paragrafy na niego??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek wrote:

> [...]
    > uzytkownikow głosi faszystowskie tresci pod moim i mojej grupy spolecznej

    Sugeruję, abyś zapoznał się ze znaczeniem słowa "faszystowski" - bo w
    taki sposób, jak je używasz, równie dobrze można napisać, że
    faszystowskie jest... budowanie autostrad (w końcu też był to ważny
    element polityki III Rzeszy ;) )

    > adresem. Pisze w nich o eliminacji, masowej zagladzie, itd.jak również

    Temat kontrowersyjny - podobnie jak aborcja czy dobrowolna eutanazja -
    ale nie "faszystowski".

    > publicznie szerzy nienawiść do ludzi takich jak ja. Mam pytanie czy mozna

    "Publicznie"? Wg. aktualnego orzecznictwa w internecie to nie
    "publicznie" (poniekąd słusznie - biorąc poziom dostępu do internetu w
    Polsce). I jak konkretnie tę nienawiść szerzy?

    > ten fakt zglosic na policje i czy oni sie tym zajma na powaznie czy mnie
    > wysmieja ze im zawracam głowe?

    Raczej łagodnie wytłumaczą, że najlepszym sposobem będzie olanie
    głupiego trolla.

  • 3. Data: 2007-02-13 02:51:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2007 02:21:47 +0100, Jacek napisał(a):

    > Jezeli tak to z jakich paragrafow mozna by
    > bylo zaskarzyc taka osobe?

    To zależy. Jesli pisze rzeczy typu "zabić niepełnosprawnych,
    niepelnosprawni do gazu" itp itd, to wg mnie można się zastanowić nad art.
    255 KK i to jest ścigane "z urzędu", wystarczy zgłosić. Inna sprawa, czy
    ktoś się tym w ogóle przejmie i czy ta sprawa to nie będzie kolejna
    "rejestrówka". Jeśli jednak pisze "niepełnosprawni to złodzieje" to mamy tu
    do czynienia z art. 212 § 2 KK i to ścigane jest z oskarżenia prywatnego ->
    wniosek o ściganie możesz złożyć bezpośrednio do prokuratury.

    Ja bym jednak spróbował pogadać najpierw z administratorem forum, aby
    zrobił na nim porządek, a dopiero potem podejmowałbym jakies kroki prawne.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2007-02-13 11:02:11
    Od: "Jacek" <m...@o...pl>

> [...]
    > best regards,
    > scream (at)w.pl
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    tylko ze admin olewa sprawe i w ogole tego goscia nie banuje juz go kilka
    razy oto prosilem i cisza