  • 1. Data: 2002-07-31 22:41:22
    Temat: jaka umowa w przypadku posrednictwa ?
    Od: "InformatorTurystyczny.pl" <b...@t...co.w.nicku>

    Witam.
    Zamierzam zatrudnic nieokreslona liczbe osob z calego kraju w celu
    pozyskiwania przez nich klientow na swiadczone przez moja firme uslugi.
    Chce rozliczac sie z tymi ludzmi na zasadzie stalej, okreslonej prowizji za
    kazdego klienta.
    Jaka umowe powinienem spisac z tymi osobami ? Na co zwracac uwage przy
    podpisywaniu umowy itp ?

    Myslalem o jakiejs umowie o posrednictwo lub umowie akwizycji, ale nie wiem
    czym sie one roznia od siebie.

    Nie jest konieczne, aby moj przedstawiciel podpisywal z klientem
    jakichkolwiek dokumentow w imieniu firmy ( to moze byc istotne ). Jesli
    zakladam, ze stala prowizja od jednego klienta wynosi X, to kto bedzie
    musial zaplacic od tego podatek i w jakiej wysokosci itd itd. Wolalbym
    uniknac umow ( jesli to mozliwe ) w ktorych zobowiazany jestem dodatkowo (
    poza podatkiem ) placic takze skladke ZUS za swojego przedstawiciela.

    Prosze o wskazowki.
    Z gory serdecznie dziekuje.

    Pozdrawiam
    Marcin