  • 1. Data: 2003-04-04 14:04:39
    Temat: jak udowodnic klamliwe oswiadczenie najemcy
    Od: "Tomek" <t...@p...fm>

    Chce podac najemce mieszkania, ktory nie zaplacil mi kilku rachunkow na
    kwote okolo 2000 zl, do sadu cywilnego. Najemca nie zaplacil mi rachunkow i
    nie zwrocil oryginalow tych rachunkow, wiec aby nie poodcinali mi mediow i
    telefonu zaplacilem za te rachunki, Dowody wplaty posiadam.

    Podejrzewam ze najemca w sadzie powie ze oplacil mi te rachunki i oddal
    dowody wplaty.

    Najemca mieszkal do 28 lutego, a ja oplacilem rachunki w marcu i kwietniu.

    Jak udowodnic ze te rachunki nie zostaly przez niego zaplacone i mi
    dostarczone?
    Prosze o pomoc i pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-04-04 14:14:15
    Temat: Re: jak udowodnic klamliwe oswiadczenie najemcy
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Tomek" <t...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    >
    > Najemca mieszkal do 28 lutego, a ja oplacilem rachunki w marcu i kwietniu.
    >
    > Jak udowodnic ze te rachunki nie zostaly przez niego zaplacone i mi

    ty jestes w stanie wykazac, ze zaplaciles, bo masz dowody wplaty. najemca
    nie ma nic, wiec to raczej on ma problem. najlepiej gdybys zorganizowal
    duplikaty rachunkow, lub przynajmniej jakis wykaz naleznosci, z ktorych by
    wynikalo jakie kwoty byly w danym czasie telekomunikacji czy tam elektrowni
    nalezne i kiedy zostaly uregulowane. jesli masz jakies pismo napominajace do
    zaplaty, to tym lepiej.
    na przyszlosc radze albo brac wysoka kaucje, albo kazac najemcom podpisywac
    umowy z dostawcami mediow samodzielnie (na pewno jest to mozliwe w przypadku
    telefonu).

    --
    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-04-04 14:15:16
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Wystarczy że po takim oświadczeniu porosisz Sąd o zarządzenie sprawdzenia u
    kontrahentów wpłat na, które powołuje się były (jak rozumiem) najemca i
    wszystko wyjdzie z worka bo natychmiast będzie wiadomo jaką drogą i którego
    dnia zostały dokonane wpłaty. Jeśli wszystko wygląda tak jak mówisz to w
    księgach firm którym płaciłaś będą tylko zarejestrowane wpłaty z twoich
    kwitów, a jego wpłat na rejestrach księgowych ani bankowych nie będzie.

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-04-04 20:17:57
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Podejrzewam ze najemca w sadzie powie ze oplacil mi te rachunki i oddal
    > dowody wplaty.

    To niech tak mówi.
    Tylko czy warto iść do sądu - miałeś umowę najmu
    i opłacałeś podatek z tego tytułu?
    Będzie chciał się zrewanżować i tu Cię trafi.

  • 5. Data: 2003-04-04 20:34:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2003, Stan_Z wrote:
    [...]
> [...]
    >+ kwitów, a jego wpłat na rejestrach księgowych ani bankowych nie będzie.

    Ale Tomek podejrzewa najemcę że on powie iż to *on* (najemca) zapłacił !
    (i oddał kwitki, czego robić nie powinien.)
    Wyszło na to że przezornie należy w takich przypadkach płacić przelewem
    z własnego konta osobistego (wiem, musztarda po obiedzie :[).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-04-05 08:37:24
    Od: "Tomek" <t...@p...fm>

    Mialem umowe najmu, podatku nie zaplacilem, gdyz dowiedzialem sie
    telefonicznie w Urzedzie Skarbowym ze nie jest wymagany podatek z tytulu
    umowy najmu.

    No wlasnie, obawiam sie ze najemca powie, iz zaplacil wszystkie naleznosci i
    potwierdzenia oddal mi.

    Tomek

  • 7. Data: 2003-04-05 22:20:28
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > No wlasnie, obawiam sie ze najemca powie, iz zaplacil wszystkie naleznosci
    > potwierdzenia oddal mi.

    Niech jeszcze powie, kiedy płacił, w jakim banku
    lub na której poczcie, czy wypełniał druki, itp.
    Sam się zamota.