  • 1. Data: 2004-04-06 19:35:03
    Temat: istotne naprawy a gwarancja
    Od: "ww" <S...@p...onet.pl>

    Art. 581 par.1 k.c. "...albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej
    gwarancją, termin gwarancji biegnie od nowa ..." Co oznacza termin
    istotne naprawy i czy jest to gdzieś sprecyzowane, może jest to np. 30%
    wartości sprzętu lub inna wartość? Chodzi o to, że stałem się nieszczęśliwym
    posiadaczem notebooka który okazał się ewidentnym bublem (wymiana fdd,
    matrycy, obudowy i jeszcze kilka). Serwis odrzuca moje reklamacje
    twierdząc,że wszystkie naprawy nie były istotne
    bo nie przekroczyły 30% wartości sprzętu i przedłużył tylko gwarancję
    o okres napraw.Sprawę oddałem do sądu konsumenckiego i szukam
    potwierdzenia moich argumentów.
    Pozdrawiam
    W.W.

  • 2. Data: 2004-04-06 19:38:48
    Temat: Re: istotne naprawy a gwarancja
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    ww wrote:

    > Art. 581 par.1 k.c.

    A ten artykuł w ogóle będzie miał zastosowanie? Kiedy kupiłeś?

    KG

  • 3. Data: 2004-04-06 19:56:14
    Od: "ww" <S...@p...onet.pl>

    > A ten artykuł w ogóle będzie miał zastosowanie? Kiedy kupiłeś?

    Powinien mieć zastosowanie, kupiłem w 04.2002 a ostatnia naprawa (wg mnie
    istotna) była w 03.2003 -czyli jeszcze w okresie gwarancji.
    W.W.

  • 4. Data: 2004-04-07 05:56:37
    Od: "adre" <s...@p...gazeta.pl>

    Witam
    Trzeba było skorzystac z rekojmi a nie z gwarancji, zwrócicsie do
    sprzedawcy zroszczeniem anie do producenta.
    Swoja droga z mojego osobistego doświadczenia wynika, ze ta forma jest
    skuteczniejsza. Rekojmia obowiazuje sprzedawce przez rok od dnia sprzedazy
    i nie moze sie z niej wywinać w zaden sposób.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-04-07 08:28:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c5055a$n2b$1@inews.gazeta.pl>, adre wrote:
> [...]
    > skuteczniejsza. Rekojmia obowiazuje sprzedawce przez rok od dnia sprzedazy
    > i nie moze sie z niej wywinać w zaden sposób.

    Może nie posiadać odpowiedniego zaplecza technicznego.

    --
    Marcin