    From: "usedom" <u...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: gwarancja producenta
    Date: Fri, 13 Feb 2004 21:31:20 +0100

    jeszcze raz wysyłam ten list ponieważ bardzo zależy mi na poradzie w
    następującej kwestii prawnej:

    wysłałem ten list na forum konsumenckie, ale może na tej liście wcześniej
    uzyskam radę

    moja sprawa jest dość skomplikowana. kupiłem monitor ze sklepu
    internetowego, sprzedawca podał że monitor jest objęty gwarancją producenta.
    Pytanie: czy to znaczy że jest zwolniony ze wszystkich obowiązków wobec
    mnie?. Monitor okazał się mieć wadę sprzętową a oprócz tego nie miał karty
    gwarancji producenta ani kabla sieciowego. Odesłałem wieć monitor do
    sprzedawcy i ten (serwis reklamacyjny) twierdzi (po upływie 14 dni podczas
    których dzwoniłem kilka razy dowiadjąc się że należy czekać na dostawę tych
    monitorów, a po 14 dniach ewentualnie bedą konsultować ze mną inne wyjścia)
    wiec serwis twierdzi że "właściwie" to mają oni podstawę do nieuznania
    reklamacji z podowu dostarczenia niekompletnego sprzętu. I że jest to w
    mojej gestii aby wyjaśnić sprawę (z działem handlowym) braku karty
    gwarancyjnej. 14 dnia roboczego od wysłania im monitora na pytanie kiedy
    moje roszczenia zostaną załatwione dostaję odpowiedz: nie wiadmo.
    Intuicyjnie zdaje sobie sprawę że wszystkie te dane z prawnego punktu
    widzenia świadczą na moją korzyść, ponadto mam podejrzenie że monitory tego
    typu albo zostały wycofane z rynku (a już napewno z owego sklepu) albo nie
    są już produkowane, ponieważ nie mogę ich znaleść w żadnym innym sklepie, a
    więc istnieje możliwość przedłużania całej sprawy w nieskończoność, w
    związku z tym zastanawiam się czy nie wejść, przy braku jakiegoś
    zdecydowanego i konkretnego sygnału od sprzedawcy na drogę sądową. I jeszcze
    tylko na koniec dodam, że monitor ten służyć miał mojej pracy (mam podpisana
    umowę o dzieło na konkretny termin wykonania) a jego brak może spowodować
    niewywiązanie się z tej umowy.

    Bardzo proszę o radę
    i z góry dziękuję

    Michał D.