    From: "Rumil" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: glupi problem - szkola a ubior
    Date: Mon, 28 Apr 2003 16:54:39 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@chello062179029218.chello.pl

    Witam!!!
    Tak na wstepie prosze potraktujecie moj problem powaznie (mimo iz moze do
    konca powazny nie jest, ale to juz nie moja wina).
    Problem przedstawia sie tak: chodze do prywatnego liceum (katolickiego) no
    i oczywiscie wiaze sie to z akceptacja tego co jest w regulaminie szkoly
    oraz placeniem za szkole. Dzisiaj jeden z dyrektorow chodzil po klasach i
    oglaszal iz "nie jest mile widziane chodzenie w 'szerokich spodniach' i ze
    bedzie to sprawdzal i nie wpuszczal do szkoly". Teraz moze zacytuje
    interesujace punkty z regulaminu:
    - "Regulamin obowiazuje na terenie szkoly i w czasie wszelkich zajec przez
    nia organizowanych".
    - "Uczen ma prawo do: (..) b) poszanowania godnosci osobistej, co oznacza
    poszanowanie uczuc, przekonan i dobrego imienia oraz nietyklanosc
    osobista. (..)"
    Powinnosci i obowiazki:
    "1. Swiadoma decyzja wyboru Szkoly zobowiazuje ucznia do utozsamiania sie
    w swoim zyciu z wartosciami chrzescijanskimi i dawania im swiadectwa.
    (..)"
    "3. Uczen ma obowiazek stosowania sie do zarzadzen i polecen, wydawanych
    przez dyrekcje szkoly" (czy takie chodzenie po klasach mam traktowac jako
    zarzadzenie lub polecenie???)
    "9 b) stroj obowiazujacy ucznia na terenie Szkoly powinien byc:
    -schludny, czysty, przyzwoity i kompletny - na codzien
    -odswietny - w czasie uroczystosci"
    (szerokie spodnie chyba nie sa 'nieprzyzwoite')
    "12. Zabroniona jest przynaleznosc uczniow do organizacji i ugrupowan,
    ktorych idee sa sprzeczne z miedzyludzkimi zasadami tolerancji i
    wartosciami chrzescijanskimi"
    (kultura hip-hopu nie jest niezgodna z wartosciami chrzescjinskimi, wrecz
    przeciwnie Bog stoi w niej dosc wysoko)
    I z postanowien koncowych:
    "3. Kwestie sporne, nieobjete regulaminem, rostrzyga sie w oparciu o
    aktualne zarzadzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i uchwaly Rady
    Pedagogicznej".
    Poza tym nie znalazlem nic o tym w regulaminie, ale wiem ze w szkole
    zabronione jest chodzenie w krotkich spodenkach (dla fecetow) i
    "miniowkach"(dziewczyny), malowanie sie (dla dziewczyn, ale tego nikt nie
    egzekwuje), chodzenie w spodniach "moro" (bo maja wydzwiek wojskowy czy
    cos).
    Czy dyrekcja mogla zrobic cos takiego? A co jezeli nie mam innych spodni?
    I nie stac mnie na inne? Przychodzac do tej szkoly zgodzilem sie na ten
    regulamin i nie ma w nim nic o szerokich spodniach... Czy moge zostac
    usuniety ze szkoly za chodzenie w szerokich spodniach? Poza tym to moge
    traktowac to rozporzedzenie jako naruszenie godnosci osobistej przeciez...
    Prosze, nie podchodcie do mnie jak do kretyna ;-P, to co napisalem pisalem
    w pelni powaznie. Z gory dziekuje.

    --
    Pozdrowienia
    Mateusz Kupisz