  • 11. Data: 2005-04-15 15:26:23
    Temat: Re: eksmisja raz jeszcze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mad wrote:
    > sytuacja przedstawia sie tak:
    > dziewczyna zameldowala chlopaka w mieszkaniu, ktore jest jej
    > wlasnoscia jakis czas temu. Teraz to byly chlopak ale wyprowadzic i
    > wymeldowac sie nie chce - zadnego tytulu do mieszkania nie ma.
    > czy zlozyc pozew o eksmisje?? czy maja zastosowanie przepisy o
    > ochronie lokatorow ??? Co zrobic zeby sie go pozbyc pomozcie!!!!

    A była jakaś umowa? Jak nie to poczekać, aż wyjdzie, zmienić zamki, jego
    rzeczy wystawić za drzwi i niech się buja.

    A potem - jak się sam nie wymelduje - wymeldować w trybie
    administracyjnym albo złożyć donos na komisariacie, że nie dopełnił
    obowiązku meldunkowego.

    Jakby się dobijał/awanturował - nie otwierać, tylko wezwać policję.

  • 12. Data: 2005-04-15 15:28:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Heming wrote:

    > Sorki nie doczytalem. Musisz miec sadowy wyrok o eksmisje.

    ROTFL

    Podstawę prawną poproszę. Meldunek nie rodzi żadnych skutków prawnych
    względem powstania jakichkolwiek praw do przebywania w lokalu.

    Właścicielka lokalu pozwoliła mu przebywać, praworządnie zameldowała, a
    teraz go już sobie tam nie życzy. Won za drzwi i po sprawie.

  • 13. Data: 2005-04-15 15:28:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    axell wrote:

    > Tylko jezeli tam mieszka i ma tam swoje rzeczy to moze wrócic w asyscie
    > policji.

    I wtedy można mu te rzeczy wydać i posłać precz.

  • 14. Data: 2005-04-15 15:53:58
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    wiadomości news:d3omi2$b9h$3@opal.futuro.pl...

> [...]
    >
    > Właścicielka lokalu pozwoliła mu przebywać, praworządnie zameldowała, a
    > teraz go już sobie tam nie życzy. Won za drzwi i po sprawie.

    Jasne, a koles powie, ze ma ustna umowe najmu albo uzyczenia i sobie wroci w
    asyscie policji.

  • 15. Data: 2005-04-15 17:19:52
    Od: mad <g...@g...pl>

    On Fri, 15 Apr 2005 17:53:58 +0200, "Heming"
    <h...@w...gazeta.pl> wrote:

    >Jasne, a koles powie, ze ma ustna umowe najmu albo uzyczenia i sobie wroci w
    >asyscie policji.

    no to chyba bedzie to musial to jakos udowodnic jesli meldunek byl po
    orzeczeniu TK to nie trzeba bylo przedstwiac tytulu prawnego do
    przebywania w lokalu

    nie jestem wariatem jestem samolotem

  • 16. Data: 2005-04-15 20:34:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mad wrote:

    > no to chyba bedzie to musial to jakos udowodnic jesli meldunek byl po
    > orzeczeniu TK to nie trzeba bylo przedstwiac tytulu prawnego do
    > przebywania w lokalu

    Teraz to znowu trochę zmienili - zgodę na zameldowanie musi wyrazić
    posiadacz takiego tytułu prawnego. Ale też tę zgodę w każdej chwili może
    wycofać - po np. rozwiązaniu owej 'ustnej umowy'.

  • 17. Data: 2005-04-15 20:43:55
    Od: mad <g...@g...pl>

    On Fri, 15 Apr 2005 22:34:43 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Teraz to znowu trochę zmienili - zgodę na zameldowanie musi wyrazić
    >posiadacz takiego tytułu prawnego. Ale też tę zgodę w każdej chwili może
    >wycofać - po np. rozwiązaniu owej 'ustnej umowy'.
    hmmm tak sie zastanawiam kim ten chlopak w rozumieniu prawa byl w
    chwili gdy dziewczyna zgadzala sie na jego pobyt...

    tak czy siak to on bedzie musial jakos udowodnic ze ma tytul prawny
    zeby tam przebywac...

    nie jestem wariatem jestem samolotem

  • 18. Data: 2005-04-15 23:35:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d3omi2$b9h$3@opal.futuro.pl>, Andrzej Lawa wrote:
    > ROTFL
    > Podstawę prawną poproszę. Meldunek nie rodzi żadnych skutków prawnych
    > względem powstania jakichkolwiek praw do przebywania w lokalu.

    Ale posiadanie w złej wierze niestety w Polsce rodzi - okolice Działu V
    KC. Formalnie jednak chyba eksmisja.

    > Właścicielka lokalu pozwoliła mu przebywać, praworządnie zameldowała, a
    > teraz go już sobie tam nie życzy. Won za drzwi i po sprawie.

    J.w. Przy niekorzystnym obrocie sprawy, w sytuacji gdy go nie wpuścisz
    wezwie policję i teraz tłumacz się co robi w mieszkaniu stado jego gratów.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2005-04-16 02:01:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mad wrote:

    > hmmm tak sie zastanawiam kim ten chlopak w rozumieniu prawa byl w
    > chwili gdy dziewczyna zgadzala sie na jego pobyt...

    Gościem zaproszonym przez osobę mającą tytuł prawny do lokalu.

    > tak czy siak to on bedzie musial jakos udowodnic ze ma tytul prawny
    > zeby tam przebywac...

    A ponieważ nie ma żadnej pisemnej umowy najmu - tytułu takiego nie posiada.

  • 20. Data: 2005-04-16 02:20:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski wrote:

    > Ale posiadanie w złej wierze niestety w Polsce rodzi - okolice Działu V
    > KC. Formalnie jednak chyba eksmisja.

    Jakie posiadanie?!?! O czym Ty wygadujesz?!?!

    > J.w. Przy niekorzystnym obrocie sprawy, w sytuacji gdy go nie wpuścisz
    > wezwie policję i teraz tłumacz się co robi w mieszkaniu stado jego gratów.

    Po pierwsze - policję to może wezwać właścicielka mieszkania, że się
    jakiś natręt dobija.

    Po drugie - jak wykaże te graty, skoro nie wejdzie. Na rentgenowski
    wzrok policji bym nie liczył ;)

    Po trzecie - zawsze można powiedzieć "zostawił swoje śmieci i nie chce
    zabrać - jak nie zabierze teraz, to je do śmieci wystawię".