  • 1. Data: 2007-06-23 13:37:51
    Temat: egzekucja wyroku nieprawomocnego
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    W ktorym momencie wystepuje egzekucja wyroku?
    Chodzi mi o, to czy mozna egzekwowac wyrok w sytuacji
    gdy sam wyrok jest nieprawomocny? Czy moze
    dopiero po uprawomocnieniu wyroku?

    Pytanie dotyczy:
    - kodeksu karnego
    - prawa administracyjnego
    - inne

    Tak na chlopski rozum, wydaje sie ze egzekucja
    powinna byc tylko w przypadku wyrokow prawomocnych.
    A jak jest naprawde?

    Wojtek

  • 2. Data: 2007-06-23 13:48:27
    Temat: Re: egzekucja wyroku nieprawomocnego
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 23 Jun 2007 15:37:51 +0200, WOJSAL napisał(a):

    > Tak na chlopski rozum, wydaje sie ze egzekucja powinna byc tylko w
    > przypadku wyrokow prawomocnych. A jak jest naprawde?

    Chłopski rozum Cię nie zawodzi. Natomiast jest jeszcze coś takiego jak
    rygor natychmiastowej wykonalności, jeśli sąd zdecyduje się nadać coś
    takiego wyrokowi, można go wykonywać w tym zakresie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl/wpis,10;baniek;tygodniowo,51

  • 3. Data: 2007-06-23 13:58:18
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 23 Jun 2007 16:00:21 +0200, WOJSAL napisał(a):

    > W jakich sytuacjach stosuje sie natychmiastowa wykonalnosc? Dlaczego?

    Po pierwsze: kiedy sąd tak orzeknie, po drugie w sprawach z zakresu prawa
    pracy do wysokości 1-miesięcznego wynagrodzenia. Pewnie gdzieś jeszcze
    ale nie pamiętam.

    > Dlaczego nie mozna w takich przypadkach poczekac do uprwomocnienia
    > wyroku?

    W sprawach pracowniczych: żeby pracownik miał troszkę kaski już. W innych
    sprawach: bo sąd tak chce.

    > Co bedzie, jesli wyrok wykonano, a potem sam wyrok nie zostal
    > uprawomocniony?

    Prędzej czy później każdy wyrok się uprawomocni. Jeśli strona, która
    wygrała w I instancji całą sprawę przegra - będzie musiała zwracać to co
    dostała.
    Ważne (o czym nie wszyscy pamiętają): płacący musi w apelacji zażądać
    zwrotu tych pieniędzy.

  • 4. Data: 2007-06-23 14:00:21
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

> [...]
    > takiego wyrokowi, można go wykonywać w tym zakresie.

    W jakich sytuacjach stosuje sie natychmiastowa wykonalnosc?
    Dlaczego? Dlaczego nie mozna w takich przypadkach poczekac do
    uprwomocnienia wyroku?

  • 5. Data: 2007-06-23 14:42:43
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:
    > W sprawach pracowniczych: żeby pracownik miał troszkę kaski już. W innych
    > sprawach: bo sąd tak chce.

    Domyslam sie, ze sad tak chce :)

    Ale dlaczego tak chce sad? Dlaczego sad nie chce poczekac do
    uprawomocnienia wyroku?

    Czy kodeks karny dopuscza wykonywanie wyrokow nieprawomocnych?
    Kiedy? Dlaczego?

    --
    Pozdrawiam :)
    Wojtek

  • 6. Data: 2007-06-24 09:08:11
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Olgierd wrote:

    > Chłopski rozum Cię nie zawodzi.

    Ale należy pamiętać, że sam wyrok (nieprawomocny) jest już
    wystarczającym tytułem do dokonania zabezpieczenia. Ma to bardzo istotne
    znaczenie np. w przypadku nakazu zapłaty i dłużnika, który "może
    zniknąć" w każdej chwili.

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2007-06-25 08:32:01
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    MiCHA pisze:

    > Ale należy pamiętać, że sam wyrok (nieprawomocny) jest już
    > wystarczającym tytułem do dokonania zabezpieczenia. Ma to bardzo istotne

    Powyższe uprawnienie wynika z...?

    L.

  • 8. Data: 2007-07-01 16:39:14
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Powyższe uprawnienie wynika z...?

    ...z praktyki. Dwa razy wygrałem w sądzie nakaz zapłaty i prosto z
    poczty poszedłem do komornika (na dłuuugo przed uprawomocnieniem) i
    komornik od ręki zajął konta dłużników. Jak wyrok się uprawomocnił, to
    przelał mi pieniądze.

    Jestem przekonany, że nic bym nie dostał, gdybym czekał na
    uprawomocnienie, bo po prostu po uprawomocnieniu na tych kontach już by
    nic nie było. A jak poszedłem od razu do komornika, to wziąłem dłużników
    z zaskoczenia - nie spodziewali się tak szybkiej akcji z mojej strony
    (choć i tak nie starczyło na pokrycie całości długów...).

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2007-07-01 17:49:41
    Od: desilencio <j...@g...pl>

    On Sun, 1 Jul 2007, MiCHA wrote:

> [...]
    > z zaskoczenia - nie spodziewali się tak szybkiej akcji z mojej strony
    > (choć i tak nie starczyło na pokrycie całości długów...).

    Bo tytulem zabezpieczenia jest nakaz zaplaty w postepowaniu nakazowym,
    takze nieprawomocny, a nie nieprawomocny wyrok.

    Jednak od marca 2007 roku nieprawomocny wyrok w postepowaniu
    gospodarczym tez jest tytulem zabezpieczenia. W innych postepowaniach
    tak nie jest.

    J.