    From: "mer" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dzień dzisiejszy
    Date: Thu, 17 Oct 2002 20:04:47 +0200
    Sender: v...@k...onet.pl@pe3.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    > mówi/pisze się DZISIAJ a
    >
    > Czy tzn. ze stwierdzenie "W dniu dzisiejszym (nie wczoraj i nie jutro)" jest
    > niepoprawne ?

    Niepoprawne to jest mało powiedziane. To jeden z gorszych, ale często popełnianych
    błędów
    językowych.
    Słyszałem nawet jak "panie nauczycielki" tak mówią.
    Prawdopodobnie zaczeli tak mówić dawno temu milicjanci, którzy chcieli sobie dodać
    "powagi" i nie
    wyrażać się tak jak zwykli cywile.
    Zostało to im to zresztą do DZISIAJ.
    Kiepsko wykształceni ludzie z kompleksami często próbuja dodać sobie powagi i próbują
    wtedy mówić
    "mądrze" tak jak "pan redaktor" z telewizji.
    Samo nazywanie każdego "przepytywacza" z radio lub telewizji "panem redaktorem"
    wzięło się chyba z
    czasów środkowego Gierka.
    Poza "dniem dzisiejszym" nadużywa się na przykład słowo "posiadać" zamiast po prostu
    "mieć"

    Jak człowiek z tv zapyta pana policjanta na przykład: "Ile włamań było dzisiaj w
    Warszawie?" to
    policjant nie powie "dzisiaj nie było włamań w Warszawie" lecz: "Panie redaktorze. W
    chwili obecnej
    na dzień dzsiejszy nie posiadamy informacji o takich zdarzeniach" i już sie czuje
    bardziej
    dowartościowany.

    mer