eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodwa problemy: rekojmia/gwarancja › dwa problemy: rekojmia/gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.m
    an.poznan.pl!news.supermedia.pl!news.webcorp.com.pl!not-for-mail
    From: "Cezary Lagod" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.sys.palm,pl.soc.prawo
    Subject: dwa problemy: rekojmia/gwarancja
    Date: Sun, 16 Jun 2002 22:55:52 +0200
    Organization: Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.pl
    Lines: 58
    Message-ID: <aeitrr$s7g$1@aquarius.webcorp.pl>
    References: <aehla1$p40$1@news.tpi.pl> <3...@p...com>
    <aehvn4$k67$1@news.tpi.pl> <aei0nj$4b1$1@absinth.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: net1.chomiczowka.net.pl
    X-Trace: aquarius.webcorp.pl 1024260795 28912 195.136.71.2 (16 Jun 2002 20:53:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@w...com.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Jun 2002 20:53:15 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.sys.palm:11485 pl.soc.prawo:97209
    [ ukryj nagłówki ]

    Maciej Gornicki napisał:
    > Należało Pana pouczyć, że chcesz skorzystać z rękojmi, a w przypadku
    > rękojmi (czyli do 1 roku) nie wolno naprawiać, a jedynie natychmiastowo
    > wymienić lub obniżyć cenę, lub odstąpić od transakcji. Przyjmuje się 14
    > dni dla sklepu na zbadanie urządzenia w przypadku niemożności
    > stwierdzenia uszkodzenia natychmiast. Tu uszkodzenie było ewidentne, nie
    > było śladów używania niezgodnego z przeznaczeniem ani uszkodzeń
    > mechanicznych, więc nie powinien nawet czekać tych 14 dni. (art. 579-561
    > k.c.)

    > Teraz już za późno. Trzeba od progu krzyczeć "rękojmia, rękojmia", bo po
    > słowach "tak, gwarancja" wszystko przepadło. Sprzedawca dobrze wiedział,
    ale
    > nie miał żadnego interesu w poinformowaniu Cię. Może z wyjątkiem
    zadowolenia
    > klienta.
    >
    A jak to się ma do Art. 579 Gwarancja a rękojmia ?
    cytuję: "Kupujący może wykonywać uprawnienia z tutułu rękojmi za wady
    fizyczne rzeczy,
    niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji" ?

    Pytam dlatego, bo:
    1. kupiłem ostatnio komórkę, która działała ok ...
    2. po czterech godzinach w domu spróbowałem zadzwonić i zobaczyłem że nie ma
    zasięgu
    ( druga kupiona razem z tą pierwszą miała zasięg na maksimum )
    3. posprawdzałem ( przekładanie kart itd ) i okazało się że pierwsza ma
    problem z czytaniem SIM
    4. odniosłem następnego dnia do sprzedawcy i od razu krzyczę "rękojmia" a
    oni mnie wysyłają do serwisu
    5. proszę o wymianę na podstawie rękojmi a panna w serwisie mówi, że musi
    zabrać komórkę
    do sprawdzenia czy jej gdzieś nie zalałem ( był to dzień kiedy padał
    deszcz ) lub czy nie było innej mojej winy
    i że będzie to trwało 14 dni.
    6. Dodatkowo nastraszyła mnie też że jeżeli okaże się że źle używałem
    komórkę to tracę i rękojmię i gwarancję.
    7. Za to powiedziała, że jak wybiorę gwarancję to jak się popsuła to ją
    naprawią.
    A jak nie da się naprawić to ... UWAGA: tracę rękojmię, bo gwarantem nie
    jest sklep tylko producent i to on mi ją wymieni!
    8. Stąd moje pytania:
    a) czy mogę po tym jak się okaże, że nie da się naprawić zażądać wymiany z
    rękojmi?
    b) czy rzeczywiście tracę rękojmię jeżeli mi (za pośrednictwem sprzedawcy)
    gwarant wymieni komórkę ?
    c) czy mogę przyjść teraz i powiedzieć że wg. artykułu 579 KC chcę jednak
    wymienić komórkę z rękojmi ?


    pozdrawiam

    p.s. przeniosę dyskusję na pl.soc.prawo tak więc tam będziemy śledzić te
    dwie sprawy ....



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1