    From: "Kania" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dobro dziecka - jak rozumiane przez sad??
    Date: Tue, 18 Feb 2003 14:40:59 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@shodan.krakow.pl

    Witajcie...

    Co wedlug sadu jest dobrem dziecka?? Mam taka sytuacje:

    1. ojciec dziecka, mieszka ze swoimi rodzicami, zajmuje sie hodowla owadow i
    pajakow, twierdzi, ze zarabia na tym. Jest po leczeniu psychiatrycznym zam
    knietym (10 tyg. terapia), nie wychodzi prawie z domu. W opinii psychologa z
    RODK napisano, ze jest bezradny wobec problemow dziecka, kaze mu sie kontr
    olowac, karci za to, ze dziecko jest spontaniczne. W badaniu za pomoca kwe
    stionariusza wyszlo, ze jest niezrownowazony emocjonalnie, nie umie sensow
    nie reagowac na problemy zwiazane z wychowywaniem dziecka. Facet mieszka z
    rodzicami, i tak na prwde to dzieckiem opiekuje sie i wychowuje je ciezko
    chora babcia. W opinii znajduje sie rowniez stwierdzenie, ze dziecko maskuje
    swoje uczucia zwiazane ze mna, jak rowniez to, ze w domu zdarzaja sie awan
    tury...

    2. z drugiej strony ja, czyli matka dziecka. koncze studia (jestem na osta
    tnim roku), mam meza, wynajmujemy mieszkanie w Krakowie. Tworzymy pelna (z
    rekonstruowana) rodzine dla mojej corki, ktora ze mna mieszka. Syn, mieszk
    ajacy z ojcem akceptuje mojego meza. Czesto wyjezdzamy w gory. Ja pracuje w
    domu (jestem programista). Wedlug badan w RODK jestem dobra matka, nie sku
    piam sie na dziecku, traktujac je jako odrebnego czlowieka, nie nastawiam
    negatywnie przeciwko ojcu itp.

    No i Pani sedzia w Warszawie, ktorej ani moje wnioski, ani opinia z RODK nie
    przekonuja... Pani Sedzia doszla do wniosku, ze w tej sytuacji decyzja nal
    ezy do 7-mio letniego dziecka.

    I jak tu rozumiec sad?? Facet nastawia negatywnie dziecko do mnie i mojej
    rodziny, kaze udawac, ze mnie nie kocha. Urzadza awantury (rozstalismy sie
    dlatego, ze mnie bil). Przy mnie nawrzeszczal na syna, za to ze powiedzial,
    ze u nich w domu jest zimno...

    I co ja mam zrobic?? Pani sedzia najchetniej zamknelaby sprawe, bo jej sta
    tystyki psuje... Pomozcie, bo juz nie wiem, jak ta kobiete przekonac, ze tam
    mojemu synowi nie jest dobrze...

    Kania