  • Data: 2005-01-24 18:43:36
    Temat: [dlugie] Chca mnie mnie podać do Krajowego Rejestru Długów
    Od: "Sławomir Górski" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Sprawa wygląda tak:
    W 2002 roku wykupilem (jako osoba prywatna) w pewnej firmie konto www (na
    stronkę niekomercyjną, jeśli to ważne). W 2003 roku stwierdziłem, że jest mi
    już niepotrzebne, poza tym coraz częściej zdarzały się problemy z kontem (ale
    to nie było decydujące). I nie zapłaciłem za kolejny rok, nie korzystałem też
    z konta. 20 stycznia zeszłego roku (rok temu) dostałem pierwszy mail z
    informacją, że nie zapłaco faktury (bo ta wystawiona jest automatycznie na
    nastepy rok). Następnie zablokowano konto (poza mailem - dostawałem od tego
    czasu od nich informacje). Czyli wydawało mi się, że jest OK - nie zapłaciłem
    za kolejny rok i mi zablokowali konto. Później jednak co jakiś czas dostawałem
    maile z informacją, że za 24h usuną fizcznie konto jesli nie zapłacę. W sumie
    było takich maili w roku kilka ( w każdym ta sama informacja, poza wezwaniem
    do zapłaty, że na następny dzień konto zostanie usunietę).

    Jednak teraz okazało się, że ponownie wystawili fakturę na kolejny rok. I
    napisali m.in., cytuję:
    NALEZNOSC ZOSTANIE TAKZE ZGLOSZONA DO KRAJOWEGO REJESTRU DLUGOW, poza tym o
    oczywiście stała spiewka, że konto zostanie usuniete w przeciągu 24godz.

    I teraz moje pytania:
    Sprawdzałem np. w home.pl - tam jak się w ciągu bodajże 14 dni nie zapłaci za
    kolejny okres to kasują konto i zrywają umowę.W przypadku mojej firmy pomimo,
    ze nie zapłaciłem ani rok temu, ani teraz znowu wystawili fakturę. Czy takie
    działanie jest prawidłowe z punktu widzenia prawa? Na dzień dzisiejszy w ich
    regulaminie (nie wiem czy były jak ja zakładałem konto) są m.in. punkt:

    Tryb rozwiązania Umowy

    28. Każda ze stron ma prawo do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem na koniec
    bieżącego okresu rozliczeniowego a jeśli tego nie uczyni w tym terminie, Umowa
    ulega automatycznemu przedłużeniu na kolejny okres rozliczeniowy.
    Wypowiedzenie niezwiązane ze złamaniem zasad niniejszego Regulaminu może
    zostać dokonane wyłącznie w formie pisemnego zawiadomienia o wypowiedzeniu
    dostarczonego do drugiej strony listem e-mail wysłanym nie później niż na 30
    dni kalendarzowych przed zakończeniem bieżącego okresu rozliczeniowego.
    Rezygnację z usług można zgłosić na koniec każdego miesiąca kalendarzowego, z
    30-dniowym terminem wypowiedzenia, bez podawania powodów. Rezygnacja z usług
    świadczonych przez @VirtualCorporation przed upływem ważności abonamentu nie
    uprawnia do zwrotu proporcjonalnej kwoty niewykorzystanego abonamentu.
    Rezygnacja musi być przesłana w formie pisemnej, listem e-mail i musi zawierać
    Numer Aktywacji Usługi. Do rozwiązania Umowy ze strony Abonenta wystarczy
    także zwłoka w zapłacie abonamentu powyżej 30 dni kalendarzowych.

    29. Abonent zobowiązany jest pokryć wszelkie zaległe opłaty przed zgłoszeniem
    rezygnacji z eksploatacji usług pod rygorem jej nieprzyjęcia. Należności te
    nie ulegają anulowaniu w razie rezygnacji. W dniu rozwiązania Umowy
    świadczenia usług Abonent zostaje odłączony od sieci a dane elektroniczne
    Abonenta znajdujące się na serwerze sieci @VirtualCorporation zostaną skasowane.

    Czyli zgodnie z nimi muszę uiścić stare faktury... Tylko czy te punkty są
    zgodne z prawem? I jaką mam pewność, ze nie zaostały zmienioe - są tylko na
    stronie, nie podpisywałem żądengo regulaminu na papierze.

    I zasadniczo jeżeli wszystko jest OK to stwierdziłem, ze dla swiętego spokoju
    zapłacę i koniec, ale - straszą mnie (w ostatnim mailu) wpisaniem do KRD.

    Ale tutaj pojawiaja się wątpliwości, bo zgodnie z regulaminem na krd.pl:
    - osoba prywatna musi mieć powyżej 200 PLN zadłużenia, a ja mam 2x97,8 PLN
    czyli nieco mneij.
    - trzeba przysłać informacje o chęci wpisania do rejestru listem poleconym.

    I teraz - czy rzeczywiście mogą mnie wpisać, cy tylko straszą?
    Podkreslam, ze nie chodzi mi tutaj o uchylanie się od płatności itp.
    Myślałem, ze nie płacąc za kolejny rok zrywam umowę i tyle. Jeżlei mam
    zapłacic za moje niedoczytanie się regulaminu to nie ma sprawy: moje
    niedopatrzenie, moja wina - trzeba zapłacic.

    Pozdrawiam,
    S.G.