    From: "MS" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: długi,banki itd., troche długie
    Date: Wed, 12 Mar 2003 10:52:38 +0000 (UTC)

    Pismo wygląda tak:
    "....Uprzejmie informujemy, że CHR Żagiel SJ w Lublinie nabył od Banku
    Przemysłowo-Handlowego PBK SA w Warszawie wierzytelność, na którą składa się: kwota
    kapitału: 801,17 zł; kwota odsetek umownych 502,77 zł: kwota odsetek od zadłużenia
    przeterminowanego 15,21 zł. Łącznie zaległość przedmiotowego kredytu wynosi 1319,15
    zł.
    W związku z tym wzywa się (...)
    W dniu 26 czerwca 2002 r. wystosowano do Pana korespondencję, w formie listu
    poleconego, informującą o ww. fakcie oraz został pan wezwany do uregulownaia kwoty
    zadłużenia. Zgodnie z zapisami umowy kredytowej zarówno korespondencja wysłana przez
    Bank jeszcze w czasie obwiązywania umowy, jak i przez Żagiel jest traktowana za
    skutkiem doręczenia. Informujemy również, że w dniach 20.09.1999 r. oraz 10.01.2000
    r. została do Pana skierowana korespondencja upominawcza tj. monity...."

    Raty płacił za mnie mój bank. Trzy raty nie dotarły do PBK częściowo z mojej winy
    (brak środków w dniu przelewu), częściowo banku (awaria systemu). Niestety nie
    miałem o tym pojęcia ponieważ żaden z banków nie raczył mnie o tym poinformować.
    Pewnie dlatego że w tym czasie PBK padał i nie miał głowy do drobiazgów. Poczywam
    się do zaległości w wysokosci trzech rat po 200 zł (chociaż nie do końca), ale nie
    do kwoty 1319,15 zł!
    Problem polega na tym, że nie dostałem od sukinkotów żadnych monitów ani wtedy ani
    później. A teraz nasyłaja na mnie firmę ściągającą długi i straszą mnie sądem. Czy
    mam jakąkolwiek szansę wybronić się z tego? Ludzie, poradźcie coś bo mnie szlag
    trafi!