    From: "news.tpi.pl" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: data ukończenia nauki
    Date: Fri, 10 Dec 2004 09:20:20 +0100

    Mam pewien problem.

    Złożyłem wypowiedzenie z pracy, lecz wiążę mnie umowa, którą podpisałem z
    pracodawcą w związku z tym, że zakład pracy finansował mi studia w ramach
    dokształcania. W umowie był zapis, że w przypadku zwolnienia z pracy będę
    musiał zwrócić koszty jakie poniósł pracodawca (czesne, noclegi, przejazdy)
    w wysokości proporcjonalnej do przepracowanego okresu (3 lata po ukończeniu
    nauki). Nie wiem od kiedy należy liczyć ten okres. W umowie jest zapis,
    który mówi, że "od ukończenia nauki". Problem w tym, że naukę ukończyłem w
    czerwcu a obrona pracy dyplomowej była kilkanaście miesięcy później (i na
    dyplomie jest data obrony). Chodzi mi o zdefiniowanie daty ukończenia nauki.
    Często bowiem się zdarza, że po ukończeniu studiów obrona odbywa się nawet
    kilkanaście miesięcy później. Trochę dziwne byłoby, gdyby czas (kilkanaście
    miesięcy) od ukończenia studiów (według harmonogramu zajęć) do obrony pracy
    dyplomowej nie wliczał mi się do okresu "odpracowania". Bardzo proszę o
    pomoc prawną w tym zakresie. Wygodne dla mnie byłoby, gdybym mógł za termin
    ukończenia nauki uznać datę ukończenia zajęć według harmonogramu uczelni.
    Czy jakiekolwiek przepisy regulują tego typu zawiłości.

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    Rafal G.

    r...@o...pl