    From: "margaritka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: darowizny, pozyczki i podatki
    Date: Tue, 3 Feb 2004 23:51:04 +0100

    Witam,
    Mam problem podatkowy. Kupuje mieszkanie, dziadek pozyczy mi zdecydowana
    wiekszosc pieniazkow. Dziadek idze na reke, wiec nie wazne czy to bedzie
    pozyczka, czy darowizna, czy jedno z drugim. Bede mu powoli splacac, ale nie
    to stanowi problemu, bo sie dogadujemy.
    Pytanie 1 - ile w sumie moze mi pozyczyc, bym nie musiala placic podatku?
    Slyszalam, ze ok 60 tys, a to za malo dla mnie. Za reszte place 2% podatku?
    Czy tak to jest?
    Pytanie 2 - czy musimy spisac umowe notarialna, czy moze to byc tylko taka
    "domowa"

    Wiem, ze sa sposoby poradzenia sobie z ta sytuacja, ale nie wiem jak...
    Dzieki!

    margaritka