eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy włamanie do programu w dobrej wierze jest karalne w Polsce? › czy włamanie do programu w dobrej wierze jest karalne w Polsce?
    From: "k...@h...com" <k...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy włamanie do programu w dobrej wierze jest karalne w Polsce?
    Date: Tue, 29 Jan 2008 16:44:31 +0100

    Jest sobie pewna bardzo popularna bezpłatna wtyczka do przeglądarki www dla
    Linuksa. Program występuje tylko w postaci binarnej. Zawiera w sobie pewien
    popularny i dokuczliwy błąd, który powoduje częste zawieszanie
    się/zamykanie się przeglądarki www. Producent poinformowany o błędzie i
    sposobie naprawy powstrzymuje się/uchyla się od naprawy. Wynikiem tego jest
    mnóstwo wkurzonych i bezsilnych użytkowników. Ja sobie zhackowałem ten
    program i naprawiłem ten błąd poprzez modyfikację kodu binarnego. Chciałbym
    tą poprawioną wersję udostępnić w sieci na takich samych zasadach jak był
    udostępniany oryginał czyli do publicznego pobrania za darmo. Oczywiście
    dołączę informację skąd pochodzi oryginał, co poprawiłem i dlaczego.
    Zmienię też kilka liter w nazwie pliku aby było wiadomo przed pobraniem, że
    jest to inna, poprawiona wersja. Czy jeśli napiszę obok linka do programu,
    że zrobiłem poprawkę na własny użytek to czy odpowiedzialność za
    użytkowanie poprawionego programu będzie przerzucona na pobierającego?

    To taki mój pomysł aby uchronić się przed ewentualną zemstą producenta.
    Czy wolno mi to zrobić? Działam bezinteresownie w dobrej wierze bo chronię
    użytkowników przed dobrze znanymi, wadliwymi skutkami działania programu.
    Nie ponoszę z tego żadnych korzyści poza satysfakcją, że komuś pomogłem.
    Czy macie jakieś inne pomysły jak mógłbym się zabezpieczyć przed
    odpowiedzialnością karną? Nie chcę skończyć podobnie jak ten piekarz co za
    darmo chleb rozdawał. Niestety w tym kraju bezinteresowna pomoc bywa
    karalna.

    --
    k...@h...com is spammer