  • 11. Data: 2006-05-25 07:07:58
    Temat: Re: czy rozsyłanie wirusów jest zabronione?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Paweł [###r...@n...wp.pl.###] napisał:
    > Hmm, ja dopiero się uczę ale czy aby to nie jest tak, że nie musi
    działać
    > świadomie ale wystarczy, że się mu przypiszę winę?

    Ale w tym wypadku to musi być wina umyślna. A zatem sprawca musi
    chcieć komuś zaszkodzić, albo przynajmniej działając godzić się na to,
    że do zaszkodzenia innej osobie może dojść. W wypadku maila
    kierowanego od określonej osoby do określonej osoby z podaniem linku
    do strony zawierającej rzekomo zdjęcia można ewentualnie by spróbować.

    > Np w sytuacji kiedy dziesiątki razy miał ostrzeżenia o zainfekowaniu
    > komputera itp itd? Też chyba inaczej będzie się przypisywało winę
    osobie,
    > która jest zupełnie "zielona w komputerach" a np informatykowi?
    > Przecież można przypisać winę osobie, która działała nieumyślnie (np
    > jeżeli działała lekkomyślnie).

    Ale tylko, gdy ustawa tak stanowi. Jest kilka przestępstw, które można
    w ten sposób popełnić. Ale akurat przestępstwo o którym piszemy musi
    być popełnione z winy umyślnej.

  • 12. Data: 2006-05-25 09:22:03
    Od: "Paweł" <r...@n...wp.pl>

    > A ja zadam ci inne pytanie: Skąd wiesz kto ci tego wirusa przysyła
    > mailem? Jeśli patrzysz na zawartośc pola "From:" to prawie napewno jest
    > ono sfałszowane i osoba tam wpisana nie ma z tym nic wspólnego. Trzeba
    > analizować pola "Received:"

    Po numerze IP chyba można dojść.

  • 13. Data: 2006-05-25 09:22:58
    Od: "Paweł" <r...@n...wp.pl>

> [...]
    > kierowanego od określonej osoby do określonej osoby z podaniem linku
    > do strony zawierającej rzekomo zdjęcia można ewentualnie by spróbować.

    Rozumiem:)

    > Ale tylko, gdy ustawa tak stanowi. Jest kilka przestępstw, które można
    > w ten sposób popełnić. Ale akurat przestępstwo o którym piszemy musi
    > być popełnione z winy umyślnej.

    No fakt, dzięki:)

  • 14. Data: 2006-05-25 09:39:47
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 24 maj o godzinie 22:21, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > I jak można kliknąć w taki link jeśli się nie prosiło o żadne zdjęcie?

    Ile spraw z dialerami "tymi bez informacji i opłatach" - przerżnął operator
    telekomunikacyjny?
    W sumie przecież to nie wina operatora że ktoś, coś się uruchomiło na
    komputerze "ofiary"....

    Większość ludzi tez nie prosiła się o dialera .....

    --
    Herbi
    25-05-2006 11:39:45

  • 15. Data: 2006-05-25 10:23:45
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Paweł napisał(a):

    > Po numerze IP chyba można dojść.

    Do osoby która wysłała? Nie można.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 16. Data: 2006-05-25 11:00:15
    Od: "Paweł" <r...@n...wp.pl>

    > Do osoby która wysłała? Nie można.

    No to kupa:/

  • 17. Data: 2006-05-25 18:40:17
    Od: "JackyX" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > Do osoby która wysłała? Nie można.

    policja ma możliwość dotarcia do komputera z którego wysłano email nawet
    jeśli to była kafejka internetowa. Mówili w tv przy okazji fałszywych
    alarmów bombowych. Ale mniejsza o to, czy wogóle policja zajmie się
    takim doniesieniem na gościa czy oleje sprawę?

    --
    J. X.

  • 18. Data: 2006-05-25 19:53:56
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    JackyX napisał(a):
> [...]
    > alarmów bombowych. Ale mniejsza o to, czy wogóle policja zajmie się
    > takim doniesieniem na gościa czy oleje sprawę?

    Primo czytanie ze zrozumieniem to jak widać trudna sztuka, secundo nie
    wierz we wszystko co powiedzą w tv, tertio dotarcie do ,,komputera z
    którego wysłano'' (nie mówiąc już o osobie która wysłała) w wielu
    przypadkach jest po prostu niemożliwe.

  • 19. Data: 2006-05-25 20:39:38
    Od: Kira <n...@t...pl>

    JackyX wrote:

    > policja ma możliwość dotarcia do komputera z którego wysłano
    > email nawet jeśli to była kafejka internetowa

    Uściślając- policja, tak jak każdy w zasadzie, ma możliwość
    dojścia do komputera 'legitymującego się' określonym IP. Nie
    za bardzo można jednak na tej podstawie w 100% ustalić że to
    TEN komputer, którego akurat się szuka. Zwłaszcza, jeśli stoi
    np. w sieci radiowej albo gdziekolwiek indziej, gdzie łatwo
    można się wpiąć z laptopem...

    Kira