    From: Zbigniew Lisiecki <z...@e...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy rozporządzenia wykonawcze to prawo
    Date: Fri, 12 Sep 2003 01:38:52 +0200
    Sender: z...@p...onet.pl@qg214.internetdsl.tpnet.pl

    Witam,
    nie jestem prawnikiem, lecz interesuje mnie następująca kwestia i
    przepraszam, jeśli specjalistom wyda się ona byćmoże czysto akademicka.
    Szukam odpowiedzi na pytanie czy rozporządzenia wykonawcze urzędów, np.
    rozporządzenia wydane przez ministra mają status prawa, tzn. czy to tylko
    regulacje wewątrzurzędowe czy obowiązują one też wszystklich obywateli.
    Jeśli są one prawem mam problem ze zrozumieniem demokracji,
    bo prawo demokratyczne może być z definicji wydawane tylko przez moich
    reprezentantów i nikt ich nie upoważnił do delegowania tej właściwości
    na zatrudnione przez siebie organa wykonawcze.
    Praktycznie mówiąc, czy urzędnik argumentujący rozporządzeniem wykonawczym
    reprezentuje prawo, czemu mam się podporządkować, czy mogę mieć
    wobec tym argumentów swoje sceptyczne zdanie i targować się np.
    o własne odmienne rozwiązanie.
    dzięki z góry na wyjaśnienie, zbyszek
    ps. jakkolwiek niemoc jest bezgraniczna ale argument w końcu wygrywa
    --
    http://zbyszek.evot.org