  • 1. Data: 2006-12-21 12:50:11
    Temat: czy można sie tak dobrze zabezpieczyc przed kontrola BSA?
    Od: d...@w...pl

    Witam
    Sprawa dosc zawiła. Firma, w ktorej pracowalam wykorzystywala kiedys
    pirackie oprogramowanie. Jestem o tym przekonana!
    Niestety wojuje z nia kilku pracowników i od jakiegos czasu
    przygotowywala sie na nalot BSA. Ostatnio za namową policji zeznałam
    ze ca czasów mojej pracy, tj ok. 2 lata temu , firma posadała
    pirackie programy, muzyke MP3 etc. Moje zeznania potwierdził jeden z
    bylych pracownikow. Niestety po nalocie policji okazało się, ze firma
    jest czysta. Fakturki, licencje itp. Powiedzcie po pierwsze czy jezeli
    prezes tej firmy wniosl doniesienie na mnie z art 234 i 235 k.k. to
    moze mi cos grozic? Kurcze mowilam prawde, tylko teraz wszystko jest
    idealne w firmie. Nawet ludzie z microsoftu byli zdziwieni, ze tak
    dobrze jest zarzadzana informatyka w firmie.
    Drugie pytanie. Zapewne, skoro doniesienie do prokuratury bylo
    wniesione, bede przesluchiwana ponownie w tej sprawie. Jestem pewna, ze
    byly pirackie programy, moge domniemywac ze firma kupowala faktury,
    albo np. miala 3 licencje a 20 komputerow. Moge wiec zasugerowac zeby
    sprawdzili wszystko wstecz - stan komputerow, ilosc licencji, faktury,
    archiwalną strone - na czym byla tworzona. To jednak moze spowodowac
    ze firme zamkna. A jesli okaze sie ze sa idealnie przygotowani? Moje
    zeznnia potwierdzil tylko 1 pracownik i sa prawdziwe, tylko niestety za
    pozno sa złozone.
    prosze pomozcie

  • 2. Data: 2006-12-21 13:03:32
    Od: redgrist <r...@n...pl>

    d...@w...pl napisał(a):
    > Witam
    > Sprawa dosc zawiła. Firma, w ktorej pracowalam wykorzystywala kiedys
    > pirackie oprogramowanie. Jestem o tym przekonana!
    [pyk]

    Jeśli teraz kontrola nic nie wykazała to znaczy że się zalegalizowali.
    Mogli to zrobić a co więcej teraz jest to prostsze.
    Nie będę się tu rozwodził co i jak zrobić bo to nie ta grupa, ale
    wystarczy wykasować nielegalne oprogramowanie i zakupić brakujące
    licencje to że kiedyś były nielegalne nie ma znaczenia teraz kupili co
    trzeba i są czyści. Każdy może tak zrobić dodam nawet że nie, trzeba
    przeinstalowywać systemów z tych nie legalnych na legalne.

    redgrist

  • 3. Data: 2006-12-21 13:07:19
    Od: d...@w...pl

    redgrist napisał(a):
> [...]
    > trzeba i są czyści. Każdy może tak zrobić dodam nawet że nie, trzeba
    > przeinstalowywać systemów z tych nie legalnych na legalne.

    Ale czy w takim razie moge odpowiadac z art. 234 i 235 bo juz wiem ze
    zlozyli takie doniesienie. Dodam ze zeznawalam ze takie pirackie
    programy byly jak ja pracowalam czyli 2 lata temu.

  • 4. Data: 2006-12-21 13:29:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d...@w...pl wrote:

    > Sprawa dosc zawiła. Firma, w ktorej pracowalam wykorzystywala kiedys
    > pirackie oprogramowanie. Jestem o tym przekonana!

    Od przekonań to jest pl.soc.prawo albo pl.soc.religia ;->

    > Niestety wojuje z nia kilku pracowników i od jakiegos czasu
    > przygotowywala sie na nalot BSA. Ostatnio za namową policji zeznałam
    > ze ca czasów mojej pracy, tj ok. 2 lata temu , firma posadała

    Zaraz... Policja namawiała cię do zeznań?

    > pirackie programy, muzyke MP3 etc. Moje zeznania potwierdził jeden z

    A skąd o tym wiedziałaś? I czy masz na to jakieś dowody?

> [...]
    > prezes tej firmy wniosl doniesienie na mnie z art 234 i 235 k.k. to
    > moze mi cos grozic? Kurcze mowilam prawde, tylko teraz wszystko jest

    Do 2 lat lub do 3 lat. O ile w błąd wprowadzałaś świadomie i zostanie to
    wykazane.

    > idealne w firmie. Nawet ludzie z microsoftu byli zdziwieni, ze tak
    > dobrze jest zarzadzana informatyka w firmie.

    Jesteś odpowiedzialna za komputery? Chyba nie. Więc po co więc wyrywałaś
    z zeznaniami opartymi na zgadywankach, domysłach itepe a nie aktualnym
    stanie rzeczy?

    "Nie wiem - nie moja działka..."

    [ciach]

    > albo np. miala 3 licencje a 20 komputerow. Moge wiec zasugerowac zeby
    > sprawdzili wszystko wstecz - stan komputerow, ilosc licencji, faktury,
    > archiwalną strone - na czym byla tworzona. To jednak moze spowodowac

    Pytanie: dlaczego chcesz koniecznie udupić firmę, w której jeszcze
    pracujesz??

  • 5. Data: 2006-12-21 13:33:02
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 gru o godzinie 14:07, na pl.soc.prawo, d...@w...pl napisał(a):

    > Ale czy w takim razie moge odpowiadac z art. 234 i 235 bo juz wiem ze
    > zlozyli takie doniesienie. Dodam ze zeznawalam ze takie pirackie
    > programy byly jak ja pracowalam czyli 2 lata temu.

    No to chyba są poje...i.
    Jeżeli jesteś pewna że tak było dwa lata temu, a oni teraz mają "czysto" -
    to da się ustalić kiedy nabywali licencje - wystarczy zerknąć do rejestru
    zakupów - musi być odzwierciedlenie zakupu licencji.
    I się ośmieszą - wszak zeznawałaś że "za twoich czasów" były nielegalne
    kopie - a nie że teraz mają nielegalne kopie - toć nie masz dostępu do ich
    systemu w chwili obecnej.

    --
    Herbi
    21-12-2006 14:32:48

  • 6. Data: 2006-12-21 13:41:58
    Od: d...@w...pl

    Herbi napisał(a):

> [...]
    > kopie - a nie że teraz mają nielegalne kopie - toć nie masz dostępu do ich

    No tak tylko policjant powiedzial ze posiadali licencje od roku kiedy
    zaczeli dzialac. Wiesz zastanawiam sie czy moze sie zdarzyc farsa jak z
    komedii kafki, ze sie okaze ze wstecz tez jest czysto.

    Oni od dawna wiedzieli, ze kiedys policja do nich wpadnie. Mogli np.
    miec 3 licencje od roku kiedy zaczeli dzialac, a mieli np. wtedy 10
    komputerow. BSA sprawdza stan faktyczny - na dzis. Musieliby sprawdzac
    stan aktyw - ilosc komputerow ze stanem licencji+faktury. Tylko teraz
    nie maja podstaw aby tak zrobic. A nawet jesli tak by sie stalo i okaze
    sie ze maja czysto to czy wtedy mozna mi postawic zarzut. Rozumiesz?
    Maja czysto, mieli czysto a ja kłamię. tak hipotetycznie mysle -
    poprostu znam zarzad. juz niejedno doniesienie na mnie złozyli.

    Jaka jest dokladna interpretacja tych artykułów. Pytam tez gdyz
    zarzad zeznawal przeciwko mnie, z tym ze co chwile inaczej. Czy z kolei
    ja moge wniesc do prokuratory o skladanie falszywych zeznan?

    Jak w praktyce sprawdzaja sie art. 234 i 235?

  • 7. Data: 2006-12-21 14:10:47
    Od: d...@w...pl

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Od przekonań to jest pl.soc.prawo albo pl.soc.religia ;->

    Hmm. Mam sie smiac:)

    > Zaraz... Policja namawiała cię do zeznań?
    Policja aby miec nakaz musi miec dowody. Byly pracodawca wykradl moja
    prywatna korespondencje i w tej sprawie zeznawalam. Pytano mnie o
    pirackie programy, ale powiedzialam ze pewnie sie juz zabezpieczyli,
    ale byly takowe. Wiec policjant skłaniał mnie abym oficjalnie to
    zeznała, tak tez zrobilam.

    > A skąd o tym wiedziałaś? I czy masz na to jakieś dowody? O tym ze bylo pirackie
    oprogramowanie? Hmm. Need for speed w sieci, mp3 słuchane w firmie, photoshop na
    ktorym musialam obrabiac zdjecia, brak naklejek licencyjnych. Mało?

    > Do 2 lat lub do 3 lat. O ile w błąd wprowadzałaś świadomie i zostanie to
    > wykazane. Nie wprowadzalam w bład. Zeznalam prawde ze jak pracowalam to nie bylo
    legalnego oprogramowania na wszystkich kompach.

    > Jesteś odpowiedzialna za komputery? Chyba nie. Więc po co więc wyrywałaś
    > z zeznaniami opartymi na zgadywankach, domysłach itepe a nie aktualnym
    > stanie rzeczy?
    Aktualny stan nie byl mi znany i to potwierdzilam w zeznaniach na
    policji. Juz 2 lata tam nie pracuje, na szczescie.

    > "Nie wiem - nie moja działka..."
    >
    > [ciach]

    > Pytanie: dlaczego chcesz koniecznie udupić firmę, w której jeszcze
    > pracujesz?? Nie chce udupic. Nie pracuje juz tam. Nie zycze Panu takiego
    pracodawcy, ktory łamie wszelkie prawa pracownicze. To tyle.

  • 8. Data: 2006-12-21 14:34:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    By można Ci postawić zarzut z 234 i 235 trzeba dowieść, że zeznałaś nieprawdę. A
    więc trzeba ustalić ile było komputerów i ile było licencji. Jeśli się okaże, że
    się wszystko zgadza, a dodatkowo dojdzie poszlaka, ze 'wojujecie" ze sobą i
    mogłaś ich pomówić, to zarzuty możesz dostać. Zwłaszcza, gdy pozostał
    zatrudnione w firmie osoby zeznają, że było wszystko w porządku.

  • 9. Data: 2006-12-21 15:18:03
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

[...]

    A tutaj mam wrażenie, że swoje wywijanie z art 235kk próbujesz wepchnąć
    /*skłaniał*/ policji. Znowu nieładnie, bardzo brzydko.

    > Pytanie: dlaczego chcesz koniecznie udupić firmę, w której jeszcze
    > pracujesz?? Nie chce udupic. Nie pracuje juz tam. Nie zycze Panu takiego
    > pracodawcy, ktory łamie wszelkie prawa pracownicze. To tyle.

    Tak bywa jak się uprzejmie donosi, to trzeba wiedzieć co się mówi. Łamanie
    praw jednej strony nie jest powodem do obrzucania się błotem i to na ścieżce
    prawnej.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 10. Data: 2006-12-21 16:17:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d...@w...pl wrote:

    [ciach]

    Weź odpisz jeszcze raz, bo cytujesz tak kaleko, że mi się nie chce nawet
    czytać i zgadywać, gdzie odpisujesz, a gdzie cytujesz...