    From: b...@d...polbox.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy mam rację? czy muszę zapłacić?
    Date: 10 May 2003 23:32:27 +0200

    Dostałam wezwanie do zapłaty, ale mam wrażenie, że niesłusznie. Chodzi o kurs
    angielskiego. Miał się zaczać 26 X, a zaczął się 23 XI 2002. Zapisałam się na
    niego 25 X. Miał się zacząć następnego dnia i dlatego od razu musiałam wpłacić
    pierwszą ratę i przy okazji podpisać weksel na dwie kolejne. Jednak kurs zaczął
    się 4 tygodnie pozniej. Chciałam zrezygnować z niego, bo wiedziałam, ze skoro
    zaczyna sie 4 tyg pozniej, to i skonczy sie 4 tyg pozniej, a ja planowalam
    wyjazd na granice i w tej sytuacji nie moglabym kursu ukonczyc. Poszlam więc tam
    i poprosilam o zwrot pieniedzy. Jak tylko to poqwiedzialam, to pani w biurze
    powiedziala mi, że wlasnie wyznaczono date rozpoczecia kursu (23 XI) i ze w
    zwiazku z tym nie mogfe juz zrezygnowac. Poradziła mi, zebym zaczęła chodzić na
    kurs.
    Napisałam podanie, ale nigdynie odpoweidziano mi na nie.
    Zaczęłam chodzić na kurs wiedzac ze i tak nei moge go skonczyc. Skończenie go
    jest ważne, bo był to kurs przygotowujący do egz TOEFL. Niezdawanie egz po tym
    kursie to nonsens, bo po to sie idzie na ten kurs, zeby zdac potem TOEFLa. Bylam
    na paru zajęciach, ale potem przestalam chodzic - było to proporcjonalne do
    tego, że miałam wpłaconą I ratę, ale II i III nie.
    Teraz dostałam wezwanie do zapłaty: II i III rata plus odsetki (w sumie ok 1500
    zl, dla mnie duzo pieniedzy - musiałabym sie zapożyczyć)
    Co robić?
    Odpuścić i zapłacić, czy nie?
    Pozdrawiam,
    Beata