  • 1. Data: 2004-12-29 17:50:58
    Temat: czy administracja moze odstapic odzyskanie zaleglych czynszow prywanej firmie?
    Od: xxagaxx <x...@p...onet.pl>

    Samotna matka - pracująca, trójka dzieci niepełnoletnich, po reformie i
    likwidacji funduszu alimentacyjnego i kilkumiesięcznym nie wypłacaniu
    alimentów niestety kobieta znalazła się w ciężkiej sytuacji finansowej,
    z jednej wypłaty (bliskiej minimum socjalnemu) nie była w stanie opłacać
    regularnie czynszu za mieszkanie komunalne... kilka dni temu okazało
    się, że administracja (administrator - Wrocław) zleciła odzyskanie
    długów prywatnej firmie "cent" (centrum egzekwowania należności
    trudnych), która żąda spłaty zaległego czynszu + kosztów (znacznych) w
    miesięcznych ratach które przekraczają finansowe możliwości kobiety.

    Proszę o informacje w jaki sposób i gdzie można szukać pomocy w takiej
    sytuacji, co poradzić tej kobiecie?

    Mam też pytanie czy administracja może dowolnie "sprzedawać" długi czy
    nie naturalne byłby gdyby najpierw administracja sama upomniała się o swoje?

    Z góry dziękuje za odpowiedz
    Agnieszka

    Ps.
    Kobieta należy do uczciwych, po prostu nie ułożyło jej się życie jak
    powinno :(

  • 2. Data: 2004-12-29 18:50:23
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    xxagaxx wrote:
    > zleciła odzyskanie
    > długów prywatnej firmie "cent" (centrum egzekwowania należności
    > trudnych), która żąda spłaty zaległego czynszu + kosztów (znacznych)

    żądanie kosztów nie ma podstaw

    > Mam też pytanie czy administracja może dowolnie "sprzedawać" długi

    może

    > czy
    > nie naturalne byłby gdyby najpierw administracja sama upomniała się o
    > swoje?

    a nie upominała się?

    KG

  • 3. Data: 2004-12-29 19:22:13
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 29 Dec 2004 18:50:58 +0100, xxagaxx naskrobał(a):

> [...]
    > miesięcznych ratach które przekraczają finansowe możliwości kobiety.
    >
    > Proszę o informacje w jaki sposób i gdzie można szukać pomocy w takiej

    darmowe porady prawne udzialne są w niektórych kancelariach i sądach. Wg
    opisanej sytuacji sąd nakarze eksmisje pod warunkiem przekazania mieszkania
    zastępczego.
    Oprócz tego dorażną pomocą zajmuje się m.in. MOPS.

    > Mam też pytanie czy administracja może dowolnie "sprzedawać" długi czy
    > nie naturalne byłby gdyby najpierw administracja sama upomniała się o swoje?

    zdania są podzielone :) Bez wątpienia administracja najpierw sama upomina
    się - choć formalnie nie musi. Ale dłużnik musi być poinformowany o
    przelewie wierzytelności tak czy inaczej.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-12-29 20:51:07
    Temat: Re: czy administracja moze odstapic odzyskanie zaleglych czynszow prywanej firmie? BEZ KOSZTOW
    Od: xxagaxx <x...@p...onet.pl>

    xxagaxx wrote:

> [...]
    > należności trudnych), która żąda spłaty zaległego czynszu + kosztów
    > (znacznych) w miesięcznych ratach które przekraczają finansowe

    bez kosztow dodatkowych kosztow...

    przepraszam... nadinterpretacja drobna :)

  • 5. Data: 2004-12-29 22:27:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xxagaxx" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Podstawowa rada, to niech kobieta nic nie wpłaca owej firmie, tylko tyle,
    ile może, to niech wpłaca bezpośrednio wierzycielowi, czyli administracji.
    Windykator nie ma prawa doliczać swoich kosztów, bo przecież kobieta im nie
    dawała żadnego zlecenia.