  • 1. Data: 2008-06-10 12:23:37
    Temat: cytowanie nazwy produktu konkurencji?
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Dzień dobry!

    Sprzedaję towar XXX, który jest podobny (jeśli chodzi o zastosowanie) do
    konkurencyjnego towaru YYY.
    W reklamie towaru, np. na allegro pojawia się jedno czy dwa zdania dotyczące
    porównania lub nawiązania do produktu konkurencji. Czy konkurencja może mnie
    zaskarżyć, że używam jej znaku towarowego lub zastrzeżonej nazwy?

    Np. mam w tekście jakieś zdania, przykładowo:
    Pewnie znasz produkt YYY.
    Mój produkt różni się tym od produktu YYY, że...

    No i teraz, czy mogę tak podawać nazwę produktu konkurencji?
    Pytam się, bo dostałem od konkurencji pytanie - ostrzeżenie, czy mam prawo
    do używania w aukcji nazwy ich produktu.

    Dodam, że mój produkt nie jest podróbką, ani niczym podobnym do produktu
    konkurencji. Działa nawet na innej zasadzie. To co jest wspólne, to
    zastosowanie. Oba produkty, mój i konkurencyjny stosuje się w celu
    osiągnięcia podobnych efektów.

    Czy może wystarczy dopisać w aukcji klauzulę, że marka YYY jest zastrzeżonym
    wzorem handlowym?

    Gdzie by tu można doczytać o tym problemie?

    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2008-06-11 02:16:04
    Temat: Re: cytowanie nazwy produktu konkurencji?
    Od: "Tom" <t...@t...plz>

    "GrzegorzP" <l...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy może wystarczy dopisać w aukcji klauzulę, że marka YYY jest
    > zastrzeżonym wzorem handlowym?
    >
    > Gdzie by tu można doczytać o tym problemie?

    mialem podobny problem, po prostu zignorowalem ich, tez straszyli sadami
    itd.
    jak nie podajesz przekreconych danych itd. tylko konkretne informacje co do
    ich produktu to nie mysle aby mogli ci cos zrobic.
    no pewnie ze zawsze postrasza i czekaja na twoja rekacje przestrasza cie lub
    zignorujesz ich, kazdy broni swojego interesu

    druga sprawa jak to bogata firma to jak zechca to moga cie ciagnac po sadach
    latami, ze cie w koncu do bankructwa doprowadza

  • 3. Data: 2008-06-11 06:43:37
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "GrzegorzP" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy może wystarczy dopisać w aukcji klauzulę, że marka YYY jest
    > zastrzeżonym wzorem handlowym?
    > Gdzie by tu można doczytać o tym problemie?

    Stosujesz reklamę porównawczą. Trzeba być w tym przypadku bardzo ostrożnym
    bo może być to uznane za czyn nieuczciwej konkurencji.
    Powinieneś upewnić się, że Twoja reklama spełnia kilka warunków.
    Tu możesz sobie o tym poczytać:
    http://tinyurl.com/4qmxck

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 4. Data: 2008-06-11 07:44:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2008, GrzegorzP wrote:

    > Czy może wystarczy dopisać w aukcji klauzulę, że marka YYY jest zastrzeżonym
    > wzorem handlowym?

    ...i jeszcze, że została użyta w celach informacyjnych czy jakoś tak,
    tudzież czyją jest własnością ("duzi" często tak robią, jak sądzę nie
    bez przyczyny: aby pozbawić możliwosci zarzutu, że cel był inny).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-06-11 21:24:02
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo może być to uznane za czyn nieuczciwej konkurencji.
    > Powinieneś upewnić się, że Twoja reklama spełnia kilka warunków.

    Ale on nie oczernia i nie tworzy falszywego obrazu produktu konkurencji a
    jedynie porownuje... czy porownywanie w Polsce jest zabronione?
    Czy towar ktory ktos sprzedaje jest "tajny"?
    Polska coraz czesciej zaczyna przypominac kraj paranoii i glupoty.
    Ja na miejscu konkurencji bym sie ucieszyl, z darmowej reklamy (jesli nie
    falszuje stanu faktycznego) bo wowczas ktos, kto jest na kupie danego tawru
    zagladnie i do mnie by porownac.
    Czy jak wyprodukuje orezade i w reklamie napisze:
    "znasz smak innych orezad w kraju, sprawdz moja, a zobaczysz roznice"
    Czy po takiej reklamie, producenci orezad hurtem mnie pozwa do sadu?:)
    Albo wprost:
    "coca cola diet i zero jest na bazie aspartamu - aspartam to trucizna, ja
    produkuje wylacznie na naturalnym cukrze"
    W tym zdaniu nie ma ani jednego klamstwa czy oszczerstwa, czy coca cola
    pozwie mnie do sadu o nieuczciwa konkurencie, jesli ja tylko zamieszczam
    informacjie zgodna z prawda?

  • 6. Data: 2008-06-11 22:21:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2008, swen wrote:

    > Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał

    > Ale on nie oczernia i nie tworzy falszywego obrazu produktu konkurencji a
    > jedynie porownuje... czy porownywanie w Polsce jest zabronione?

    Już nie jest.
    Wcale niedawno reklama porównawcza BYŁA jednak zabroniona!

    > Czy towar ktory ktos sprzedaje jest "tajny"?
    > Polska coraz czesciej zaczyna przypominac kraj paranoii i glupoty.

    Akurat w tym przypadku *było gorzej*!

> [...]
    > W tym zdaniu nie ma ani jednego klamstwa czy oszczerstwa, czy coca cola
    > pozwie mnie do sadu o nieuczciwa konkurencie, jesli ja tylko zamieszczam

    Jeśli rzeczony aspartam ma "kwit" dopuszczający jego używanie
    do spożycia, to nazwanie go trucizną będzie informacją "prawnie
    niezgodną z prawdą". Czyli kłamstwem. Nawet jakby co nieco truł :P

    pzdr, Gotfryd
    (też nie lubiący "lightów" i innych wynalazków na słodzikach)

  • 7. Data: 2008-06-12 08:29:28
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Jeśli rzeczony aspartam ma "kwit" dopuszczający jego używanie
    > do spożycia, to nazwanie go trucizną będzie informacją "prawnie
    > niezgodną z prawdą". Czyli kłamstwem. Nawet jakby co nieco truł :P

    Ale aspartam ma "kwit", ze jest szkodliwy! On nie "nieco truje" ale prowadzi
    do nieodwracalnych zmian czy nawet smierci, wszystko zalezy od czasu jakim
    jest "pacient" poddany terapii.