    From: ewa<n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: co mam zrobić:(
    Date: Sat, 3 Jul 2004 16:19:16 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Podpisałam z firma świadcząca usługi szkoleniowe umowę zlecenie na
    przeprowadzenie szkolenia autorskiego. Szkolenie miało charakter
    zamknięty. Szkolenie było przygotowane na podstawie punktów
    programu innego szkolenia gdyż podmiotowi zlecającemu
    szkolenie &#8222;podobały się użyte w szkolenie sformułowania&#8221;. (nazwy te
    były jednoznacznymi terminami &#8211; nie było możliwości innej ich
    interpretacji) Przygotowałam szkolenie zgodnie z wytycznymi , mając
    jednak wątpliwości, czy zmawiający szkolenie sami wiedzą co
    zamawiają. Wystąpiłam z pisemną prośbą do zleceniodawcy o
    umożliwienie mi kontaktu z podmiotem zmawiający w celu
    sprecyzowania potrzeby szkoleniowej. Prośbę ponawiałam kilka razy
    wyjaśniając moje obawy. Podjęcie się wykonania zlecenia było aktem
    moje dobrej woli, gdyż z firma tą zawarłam wcześniejszą ustna umowę
    na przeprowadzenie innego szkolenia, jednak nie podpisałam umowy,
    która trafiła do mnie na dzień przed wykonaniem zlecenia i zawierała
    błąd w terminie uzgodnionej płatności ( uzgodniony termin zapłaty do
    7 dni od wykonani zlecenia - zleceniodawca wpisał &#8222;dwa dni po tym jak
    firma x wpłaci nam należność.(!). Umowa zawierała również
    przygotowanie materiałów szkoleniowych. Które zostały przygotowane a
    sam koszt ich wykonania (nie licząc kosztów przygotowania) materiału
    stanowiły 34% kwoty netto umowy.
    Szkolenie po niecałych 4 godzinach jego trwania, ku mojemu
    zdumieniu zostało przerwane przez przedstawiciela podmiotu
    zlecającego szkolenie. Szkolenie do tego momentu prowadzone było
    bez przerwy, gdyż uczestniczące w nim osoby takowej przerwy nie
    chciały, co świadczyło o ich zainteresowaniu szkoleniem, o czym
    zresztą też świadczył ich aktywny udział. Osoba przerywająca szkolenie
    stwierdziła że &#8222;szkolenie jest niezgodne z programem&#8221;. Podczas
    szkolenie obecny był również przedstawiciel mojego bezpośrednio
    zleceniodawcy, który wydawał się nie być przejęty zaistniała sytuacją i
    usłyszałam tylko , &#8222;no cóż klient ma swoje prawa&#8221;. Co powinnam
    zrobić w takiej sytuacji? Ja uważam, iż z umowy się wywiązałam ,
    poniosłam nakłady finansowe na wykonanie materiałów , dojazd na
    szkolenie i nocleg ( który z godnie z zawarta umową miał zapewnić
    zleceniodawca, a czego nie zrobił i poformował mnie w dniu mojego
    wyjazdu, że w miejscowości w której jest przeprowadzane szkolenie nie
    ma hoteli &#8211; ja znalazłam ich 7 ) razem moje nakłady stanowiły 50%
    wartości umowy. Zleceniodawca nie poczuwa się do wywiązania się z
    umowy a w odpowiedzi na wezwanie do zapłaty usłyszałam, że ... i tu
    padło bardzo znane nazwisko szkoleniowca , tez mu nie zapłaciliśmy.
    Wprawdzie daliśmy mu dokończyć szkolenie, bo było dużo ludzi (
    szkolenie otwarte) ale było niezgodne z programem i się nie podobało
    więc mu nie zapłaciliśmy i chce się sądzić więc niech się sądzi.
    Żeby było jeszcze ciekawej dostam sms-a(!) od prezesa firny
    zlecającej, że jeśli przeprowadzę to wcześniej szkolenie (odmowa
    przyjęcia zlecenia ze względu na umowe) ....
    możemy porozmawiać o zwrocie kosztów. Czy ja wywiązałam się z
    umowy? I jak podejść do zleceniodawcy, który
    naraził mnie na narażenie własnego autorytetu ? Nie zdarzyła mi się
    nigdy taka sytuacja, żeby szkolenie zostało przerwane. Nie mówiąc, ze
    znajduję się aktualnie w takiej sytuacji życiowej, że każda złotówka ma
    dla mnie wartość 100 zł a poniesione koszty stanowią dal mnie
    ogromny wydatek.

    -> http://usenet.pomocprawna.info