    From: "Jurek Wawro" <j...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ciekawostka legislacyjna
    Date: Thu, 17 Feb 2005 12:27:11 +0100

    Oto fragment "Opinii prawnej" sejmowego "Biura Studiów i Ekspertyz":

    "nie jest jasne, czy XX muszą najpierw być przedsiębiorcami, a dopiero potem
    mogą zawiązać spółkę cywilną, czy też stają się przedsiębiorcami poprzez
    fakt zawiązania takiej spółki"

    Ja nie jestem prawnikiem, ale w KC (art 43) jasno stoi, że przedsiębiorca,
    to osoba prowadząca działalność gospodarczą.
    Sam fakt podpisania umowy spółki cywilnej nie zmienia tu niczego.
    Skoro to jest jasne dla mnie, to dlaczego nie jest jasne dla legislatora?

    Jurek