  • 1. Data: 2002-10-29 20:07:14
    Temat: chcę rozwiązać umowę - zlecenie (jako zleceniobiorca)
    Od: "bartek" <c...@i...pl>

    Pracuję na podstawie umowy-zlecenia w prywatnej firmie. Umowa zawiera
    zakres obowiązków, wynagrodzenie itp. i czas - do końca roku, a ja
    chciałbym opuścić tę firmę wcześniej.

    Jak to zrobić formalnie - co mam napisać, w ilu egz. i komu wręczyć?
    Jaki przepis KC jest odpowiedni na tę okoliczność?
    Czy obowiązuje jakiś okres wypowiedzenia (umowa nic o tym nie wspomina)?
    Co - oprócz wyrażenia swojej opinii na mój temat :-) może mi zrobić
    zleceniodawca?

    Ukłony,
    Bartek

  • 2. Data: 2002-10-30 07:57:52
    Od: "Voytek " <w...@N...gazeta.pl>

    bartek <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy obowiązuje jakiś okres wypowiedzenia (umowa nic o tym nie wspomina)?
    > Co - oprócz wyrażenia swojej opinii na mój temat :-) może mi zrobić

    Witam,
    piszesz ze umowe masz do konca roku a wiec jest to umowa zawarta na czas
    określony no i takiej umowy nie mozna wypowiedzieć. W zasadzie najlepsza
    drogą jest jej rozwiazanie za porozumieniem stron.
    pozdrawiam / wojtek

  • 3. Data: 2002-11-01 16:36:02
    Od: "Mariusz Kędra" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Voytek " <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > określony no i takiej umowy nie mozna wypowiedzieć. W zasadzie najlepsza
    > drogą jest jej rozwiazanie za porozumieniem stron.

    No chyba, ze umowa byla zawarta na okres dluzszy niz 6 miesiecy

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-11-01 16:41:47
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "bartek" <c...@i...pl> napisał:

    >Czy obowiązuje jakiś okres wypowiedzenia (umowa nic o tym nie wspomina)?
    Art. 746 [KC] Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym
    czasie. Jednakże gdy zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło
    bez ważnego powodu, przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za
    szkodę.
    Przejrzyj także art. 734 - art. 752.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2002-11-01 21:24:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Oct 2002, Voytek wrote:

> [...]

    >+ > zakres obowiązków, wynagrodzenie itp. i czas - do końca roku, a ja
    >+ > chciałbym opuścić tę firmę wcześniej.
    [...]
> [...]
    >+ > Co - oprócz wyrażenia swojej opinii na mój temat :-) może mi zrobić
    [...]
    >+ piszesz ze umowe masz do konca roku a wiec jest to umowa zawarta na czas
    >+ określony no i takiej umowy nie mozna wypowiedzieć.

    Nie potraktowałeś jej jako umowy *o pracę* ?

    IMHO to Artur zapodał "właściwe numerki", możesz podać jakiś
    przepis który wyłącza art.746 KC ? (nie wykluczam że istnieje)
    No, chyba że pracodawca wystąpi o nakaz nawiązania stosunku pracy ;)
    (*W zasadzie*... podatki płacił, ZUS płacił - można się chyba
    czepiać tylko funduszy socjalnych - więc skoro pracownicy mogą...
    Ciekawe jakby Inspekcja Pracy zareagowała na taki numer !
    Kwestię że takich "zleceniobiorców" może mieć na pęczki
    pomińmy milczeniem ;) !)

    >+ W zasadzie najlepsza
    >+ drogą jest jej rozwiazanie za porozumieniem stron.

    A to zawsze :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-11-02 00:11:20
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <apuak7$1gl$1@news2.tpi.pl>, Mariusz Kędra wrote:

    > No chyba, ze umowa byla zawarta na okres dluzszy niz 6 miesiecy

    To też nie może o ile nie ma w tej umowie odpowiedniej klauzuli:

    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o prac? na czas okre?lony, d?u?szy ni? 6
    miesi?cy, strony mog? przewidzie? dopuszczalno?? wcze?niejszego
    rozwi?zania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2002-11-02 08:04:50
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Nov 2002, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    >+
    >+ Art. 33. Przy zawieraniu umowy o prac? na czas okre?lony,

    wKF: o ile wiem to o umowę *o pracę* pytania nie było !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-11-02 08:24:42
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@i...stanp
    ol.com.pl>, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > wKF: o ile wiem to o umowę *o pracę* pytania nie było !

    Nie, istotnie nie było, ale jak ktoś to już przez pomyłkę wywlókł to
    ośmieliłem się skorygować :)

    --
    Marcin