    From: "Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL" <p...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [byc moze NTG] wspolnata mieszkaniowa
    Date: Thu, 15 Nov 2007 16:37:33 +0100

    Witam serdecznie grupe!

    To moj pierwszy post tutaj wiec potraktujcie mnie ulgowo jesli to nie na tej
    grupie powinienem szukac pomocy...

    Chodzi o nastepujaca sprawe... mam mieszkanie wlanosciowe ktore wraz z
    rodzinka wykupilismy od WAMu (Wojskowej Administacji Mieszkan), podobnie
    postapila wiekszosc lokatorow bloku (choc nie wszyscy)... i tu zaczyna sie
    zabawa... WAM odstapil (sprzedal?) prawa do administrowania jakiejsc firmie,
    ktora miala sie opiekowac posesja... przez jakis czas placilismy mniejszy
    czyns... pozniej ta druga firma odstapila prawa do administracji budynkiem
    jeszcze innej firmie... i teraz znow placimy czynsz na takim samym poziomie
    jak w WAMie... :-( czyli przeplacamy na maxa...

    i tu rodzi moj problem: czy mieszkancy jednej klatki schodowej (tej w ktorej
    mieszkam, bo w niej wszyscy wykupili mieszkania na wlasnosc) moga sami
    zawiazac wspolnote mieszkancow, a reszta budynku pozostalaby w kwestiach
    administracyjnych w rekach dotychczasowego zarzadcy?

    Pozdrawiam i bede wielce zobowiazany za wszelka pomoc
    --
    PrzemeK