  • 11. Data: 2010-05-17 14:58:50
    Temat: Re: burdel w ZUS
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hsri7n$siu$...@n...onet.pl...
    > W ciągu ostatniego półrocza zdarzyło mi się zajmować programem Płatnik w
    > kilku firmach, z którymi wcześniej nie miałem styczności - instalacje
    > certyfikatów, aktualizacje programu itp. Jedna z tych firm to była dość
    > duża - 1500 zatrudnionych. Przy okazji mogłem zobaczyć jak wyglądają dane
    > pracowników i dokumenty wysyłane do ZUS. Jeden wielki horror. Przy takim
    > podejściu pracodawców ZUS nie jest w stanie zrobić nic.

    Dlaczego instalowałeś płacznika? Przecież jest alternatywa.

  • 12. Data: 2010-05-17 19:52:21
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 17.05.2010 16:58, qwerty wrote:
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:hsri7n$siu$...@n...onet.pl...
    >
    > Dlaczego instalowałeś płacznika? Przecież jest alternatywa.

    Jaka?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2010-05-18 06:11:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    http://tinyurl.com/38tql3e

  • 14. Data: 2010-05-18 06:34:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-18 08:11, qwerty pisze:

    > http://tinyurl.com/38tql3e

    Ale przejrzałeś te wyniki wyszukiwań?
    Jedyną jedyną darmową alternatywą programu Płatnik jest ... program
    Płatnik. :)

    --
    spp

  • 15. Data: 2010-05-18 06:48:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale przejrzałeś te wyniki wyszukiwań?
    > Jedyną jedyną darmową alternatywą programu Płatnik jest ... program Płatnik.
    > :)

    Dziwne, bo widzę "Janosik to wolna, otwarta i darmowa wersja programu Płatnik"

  • 16. Data: 2010-05-18 07:00:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    qwerty napisał(a):

    > Dziwne, bo widzę "Janosik to wolna, otwarta i darmowa wersja programu Płatnik"

    Ten Janosik: http://www.janosik.net/ ? ;P Jak to Kargul powiedział: "Ot
    i nastał koniec na samym początku!" ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 17. Data: 2010-05-18 07:02:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-18 08:48, qwerty pisze:

    > Dziwne, bo widzę "Janosik to wolna, otwarta i darmowa wersja programu

    Ze strony:

    Aktualności
    2007.IV.26 - ZUS zapowiada, że najpóźniej 21 lipca 2007 będzie można
    korzystać z oprogramowania alternatywnego do Płatnika

    .. i to jest najświeższa 'aktualność'.

    Projekt umiera śmiercią naturalną :(

    --
    spp

  • 18. Data: 2010-05-18 07:02:43
    Od: "flying.robak" <f...@g...pl>

    ZUS - emerytury niepewne
    Pewien mieszkaniec Jeleniej Góry otrzymał informację o stanie konta
    ubezpieczonego w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Otrzymał po blisko
    dziesięciu latach od złożenia wniosku i załączników do ustalenia
    kapitału początkowego.
    I tak niemal po 20 latach pracy (w tym za granicą) przeczytał:
    1.Zwaloryzowane składki na ubezpieczenie emerytalne, z wyłączeniem OFE
    - 961,27 zł.
    2.Zwaloryzowany kapitał początkowy - 112597,66 zł.
    3.Składki na OFE - 0,00 zł.
    4.Hipotetyczna emerytura (I filar)... w wieku emerytalnym - 564,10 zł.
    5.Hipotetyczna emerytura (I filar) z uwzględnieniem hipotetycznych
    składek za każdy pełny miesić przepracowany do osiągnięcia wieku
    emerytalnego - 639,45 zł.

    Nasz "bohater" ma niespełna 50 lat życia. Do wieku emerytalnego (o ile
    go nie przedłużą) zostało mu ponad 15 lat. Piętnaście lat być może
    ciężkiej pracy, by otrzymać 639, 45 zł emerytury. Załóżmy, że nie
    będzie inflacji, że nie będzie podwyżek w TESCO to nasz mieszkaniec i
    tak się nie wyżywi. Same opłaty czynszu i mediów go zjedzą. Żywił się
    będzie na stołówce dla ubogich. Oczywiście jeśli nie będzie w ogóle
    mieszkał u Brata Alberta, bo ZUS może przecież jeszcze całkiem
    zbankrutować.

    Żeby było ciekawiej, żona naszego "bohatera" dostała również niedawno
    taki wydruk komputerowy z ZUS. Bez kapitału początkowego, ze składkami
    na OFE. Jest trochę młodsza, ale lat pracy ma prawie tyle samo.
    Hipotetyczna emerytura grozi jej w wysokości... 186,89 zł. Trzeba
    kupować powróz póki jeszcze nie podrożał;-)
    Grzegorz Niedźwiecki

    Z ostatniej chwili!
    Ten sam "bohater" złożył niedawno wniosek do ZUS o wypis stanu swojego
    konta z ostatniego roku, od kiedy zaczął działalność gospodarczą. W
    odpowiedzi otrzymał bez podstawy prawnej żądanie złożenia jakiejś
    korekty sprzed... przeszło dziesięciu lat pod groźbą wydania decyzji
    administracyjnej z urzędu. Dopatrzyli się teraz ponoć jakichś braków.
    Przy naliczaniu kapitału początkowego nie mieli jeszcze problemów.
    Dobrze, że "bohater" jeszcze żyje. Sprawę prowadzi Elżbieta Cybura.
    "Bohater" nie zamierza ulec szantażom urzędników i przyjmować na
    siebie winy za wadliwą archiwizację danych w ZUS. Nie ma zresztą
    obowiązku dublować swoich decyzji sprzed ponad pięciu lat. Nie
    wyklucza, że urzędnicy dopuszczą się teraz przestępstwa niedopełnienia
    obowiązków służbowych, ale to już nie jego problem. Coraz bardziej ma
    obawy, że emerytury i tak nie doczeka...

  • 19. Data: 2010-05-19 12:42:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-18 08:48, qwerty pisze:
    > Dziwne, bo widzę "Janosik to wolna, otwarta i darmowa wersja programu
    > Płatnik"

    Dużo rzeczy widać w internecie. Janosik to od zawsze był fake. Takie
    hasełko tylko żeby Sergiusz mógł sobie powojować w sądzie i narazić
    społeczeństwo na koszty. Nigdy nie istniał program Janosik, a jedynie
    istniały Plany Sergiusza, żeby taki program napisać. Tylko to takiej
    mocy przerobowej wymaga, że zapomnij, żeby powstało.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2010-05-21 11:11:56
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Dlaczego instalowałeś płacznika? Przecież jest alternatywa.

    Jak dorośniesz i pójdziesz do pracy jako informatyk, to zrozumiesz, że
    zamiast mieć ambicję instalowania softu "na złość ZUS-owi", to lepiej mieć
    swięty spokój i zadowolonych współpracowników / klientów.

    Zrób kiedyś doświadczenie, które Cię dużo nauczy - idź pracować do firmy
    gdzie używają windowsa, MS Office, Płatnika (czyli większości) i zamień im
    to na cool, trendy zestaw: linux, openoffice* i Janosik.

    *nic nie mam do openoffica, sam go używam zamiast MS Offica.