  • 1. Data: 2004-09-17 15:21:44
    Temat: blad (?) ERY gsm
    Od: "thxaa" <t...@o...pl>

    Witam
    Od 5 lat jestem abonentem sieci ERA, mam znizke kombatancka: 1/2 abonamentu
    oraz 30zl znizki na rozmowy.
    Od czasu do czasu nie wykorzystalam tych darmowych 30 zl (np. wykonam
    polaczenia na kwote 25zl), przez co Era gsm przysylala mi rachunek obnizony
    o 30zl (zamiast 25zl - rownowartosc polaczen).
    Teraz po dwoch latach jestem w salonie a oni mi mowia, ze od 2 lat byly
    korekty nadwyzki, ktora oni mi przyznali (czyli w w/w przypadku powinni dac
    25zl znizki, a nie 30zl - byli "stratni").
    Owszem, przysylali korekty, jakies papierki z wyliczeniami, ale nigdzie nie
    bylo mowy o tym, ze jest to do zaplaty.
    Dzis mi mowia, ze to byl ich blad systemu (z kazdym rachunkiem ten blad sie
    powtarzal), ze tak naliczal i dopiero to poprawili.
    Czy ja mam teraz za to odpowiadac? I wplacic im sume, ktora sie uzbierala
    przez 2 lata z powodu ich bledu?
    Dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-17 15:47:25
    Temat: Re: blad (?) ERY gsm
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *thxaa* [ t...@o...pl ] napisał(a):

    > Od 5 lat jestem abonentem sieci ERA, mam znizke kombatancka: 1/2
    > abonamentu oraz 30zl znizki na rozmowy.

    w swietle prawa oni robia ci łaskę ze daja ci znizke - ustawa o
    takowej znizce zostala zniesiona okolo 2 lata temu

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 3. Data: 2004-09-17 17:56:38
    Od: "M.P" <s...@w...pl>

    Praktycznie po zauważeniu błędu powinieneś do nich zgłosić i dowiedzieć sie
    skąd jest ten błąd.

  • 4. Data: 2004-09-17 20:05:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Może Sarpedon kiedyś będzie się wstydził tego co tu
    <news:cif15v$jjc$1@nemesis.news.tpi.pl> powiedział...

    > w swietle prawa oni robia ci łaskę ze daja ci znizke - ustawa o
    > takowej znizce zostala zniesiona okolo 2 lata temu

    A ochrona praw nabytych?

    --
    pozdrawiam :-) Olgierd
    "Tylko szaleńcy ośmielają się lekceważyć prawa fizyki i biologii. Czymś

  • 5. Data: 2004-09-17 20:25:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

  • 6. Data: 2004-09-17 21:37:50
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy ja mam teraz za to odpowiadac? I wplacic im sume, ktora sie
    uzbierala
    > przez 2 lata z powodu ich bledu?

    Jeżeli był to rzeczywiście błąd systemu a kwoty po korekcie zgodne są
    z zawartą wcześniej umową oraz jeśłi te różnice o które teraz się ERA
    zwraca nie przedawniły się to wg mnie należałoby je zapłacić - z tym że
    z odsetkami liczonymi najwczesniej od terminu zapłaty wskazanego w
    skorygowanych wezwaniach (skoro wcześniej nie wzywali do zapłaty
    przez błąd systemu to nie można mówić o opóźnieniu a zatem i
    odsetkach)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-09-18 21:36:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Sep 2004, Olgierd wrote:

    >+ Może Sarpedon kiedyś będzie się wstydził

    E tam... ;)

    >+ > w swietle prawa oni robia ci łaskę ze daja ci znizke - ustawa o
    >+ > takowej znizce zostala zniesiona okolo 2 lata temu
    >+
    >+ A ochrona praw nabytych?

    To może tak: 30 lat temu nie było VATu. Zgadza się ?
    No to ja nabyłem (jakoby) prawo kupowania bez VAT, przecież
    kiedyś nie płaciłem... pasuje ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd