  • 1. Data: 2004-09-17 14:41:38
    Temat: Niezapłacenie mandatu policyjnego
    Od: Hans <L...@p...fm>

    Witam

    Mam taki maly problemik. W skrocie wyglada to tak - kilka miesiecy temu mnie
    wraz ze znajomymi zatrzymal patrol policyjny (jechalismy w czworke
    samochodem) z powodu blizej nieokreslonego (zapewne "rutynowa kontrola").
    Wszystko ladnie pieknie, ale panowie za wszelka cene postanowili wlepic Nam
    mandat, nie majac sie czego doczepic probowali dowalic Nam mandat za jazde
    bez zapietych pasow... niestety nie mogli stwierdzic tego czy jedziemy z
    pasami czy tez bez poniewaz caly tyl samochodu jest zaciemniony folia, a
    tego co jest z przodu nie mieli szans zobaczyc, poniewaz po pierwsze
    jechali ZA Nami nie wyprzedzajac Nas, a po drugie byla noc. Zdecydowalismy
    ze nie przyjmiemy mandatow i wyjasnimy sprawe na drodze sadowej, po chwili
    dojechal drugi patrol, w ktorym znajdowal sie starszy posterunkowy po
    ktorym widac bylo ze nie lubi kiedy Mu sie ktos sprzeciwia, kiedy koledzy z
    pierwszego patrolu powiedzili Mu ze odmawiamy przyjecia mandatu postawil
    Nam ultimatum - albo przyjmujemy mandaty, albo Nas zakuwa i zawozi na
    komisariat policji celem skladania zeznan na okolicznosc popelnienia przez
    Nas wykroczenia (co slyszac wielokrotnie doniesienia o wydarzeniach na tym
    komisariacie potrwaloby zapewne okolo 48 godzin) Majac taki wybor
    wybralismy oczywiscie przyjecie mandatow w wysokosci 100zl. Kilka dni temu
    otrzymalem wezwanie do Urzedu Skarbowego, gdzie stwierdzilem ze mandatu nie
    ureguluje, i tu zaczyna sie moj dylemat...

    1) Czy moge cofnac procedure do Sadu Grodzkiego aby moc wyjasnic cale
    zajscie?

    2) Czy moge jakos wstrzymac tymczasowo procedure egzekucji mandatu?

    3) Jesli komornik przyjdzie do domu to czy moja rodzina moze odmowic
    zaplacenia naleznosci bez zadnych konsekwencji dla Nich samych? Jestem tam
    zameldowany, ale od dawna mieszkam gdzie indziej

    4) Czy ma w tym wszystkim znaczenie fakt, ze policjant wypisujac mi mandat
    wpisal mi zupelnie inny adres zamieszkania? (konkretnie adres kolegi)

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za sensowne porady i odpowiedzi

  • 2. Data: 2004-09-17 17:02:57
    Temat: Re: Niezapłacenie mandatu policyjnego
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

> [...]
    > Nam ultimatum - albo przyjmujemy mandaty, albo Nas zakuwa i zawozi na
    > komisariat policji celem skladania zeznan na okolicznosc popelnienia przez

    Trzeba było na drugi dzień wnieść skargę do przełożonych policji, oraz
    zawiadomić prokuraturę o popełnieniu przestępstwa. Wtedy może by Wam ktoś
    uwierzył... a tak, blado to widzę. A później takie gnojki (bo policją tego
    nazwać nie można) są autorytetem dla sądu, gdyż pełnią o X lat nienaganną
    służbę. Gdyby każdy pokrzywdzony składał na danego funkcjonariusza skargę,
    wtedy w końcu miarka by się przebrała, a tak to niestety menda dalej nosi
    mundur :(

  • 3. Data: 2004-09-17 21:00:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hans" <L...@p...fm> napisał w wiadomości

    > 1) Czy moge cofnac procedure do Sadu Grodzkiego aby moc wyjasnic cale
    > zajscie?

    Nie.

    > 2) Czy moge jakos wstrzymac tymczasowo procedure egzekucji mandatu?

    Płacąc go.

    > 3) Jesli komornik przyjdzie do domu to czy moja rodzina moze odmowic
    > zaplacenia naleznosci bez zadnych konsekwencji dla Nich samych? Jestem tam
    > zameldowany, ale od dawna mieszkam gdzie indziej

    Tak, mogą odmówić. Co komornikowi nei stanie na przeszkodzie zrobić swoje.

    > 4) Czy ma w tym wszystkim znaczenie fakt, ze policjant wypisujac mi mandat
    > wpisal mi zupelnie inny adres zamieszkania? (konkretnie adres kolegi)

    Problem będzie dla komornika, bo pójdzie do kolegi i tam się dowie, że taki
    nie mieszka. Może to potrwać chwilę, zanim ustali po pozostałych danych Twój
    adres. W praktyce zwłoka do miesiąca.