    From: "Adam" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: bezzasadne wypowiedzenie umowy o prac
    Date: Wed, 2 Apr 2003 11:26:36 +0100

    Witam

    Proszę o uwagi, porady w temacie który poniżej przedstawię.

    Sprawa dotyczy mojego Taty.
    Przedstawię fragment tekstu z pozwu który napisałem a którego jeszcze nie ka
    załem Tacie składać.
    Forma może być nieco pompatyczna - przecież adresatem jest sąd pracy.

    "W okresie od 17.03.2003 do 31.03.2003 przebywałem na urlopie wypoczynkowym.
    Pod koniec urlopu tj. 29.03.2003 skontaktowałem się telefonicznie z miejscem
    pracy w celu potwierdzenia terminu kolejnej mojej zmiany. W rozmowie telefon
    icznej dowiedziałem się, że osoby u których jestem zatrudniony nie są już pr
    owadzącymi stację paliw nr ......
    Zaskoczony wiadomością niezwłocznie skontaktowałem się z pracodawcą tj. Pane
    m .............., który potwierdził uzyskaną wiadomość. Z Panem ............
    .....umówiłem się na spotkanie w dotychczasowym miejscu pracy tj . stacja pa
    liw nr ........na dzień 31.03.2003. Podczas spotkania Pan .............zapro
    ponował rozwiązanie trudnej sytuacji w sposób dla mnie nie do przyjęcia tj.
    abym zgodził się na porozumienie stron. Gdy przedstawiłem swój pogląd na tą
    propozycję Panu P............... stwierdził, że "Mimo, że nic osobiście do m
    nie nie ma, może zwolnić mnie dyscyplinarnie". Pan .............razem z Pane
    m ...............w mojej obecności napisali wypowiedzenie umowy o pracę z dn
    iem 31.03.2003 bez okresu wypowiedzenia, jako powód zwolnienia podano "niepr
    zestrzeganie standardów obsługi klienta". Pragnę zaznaczyć, że w całej mojej
    dotychczasowej pracy w firmie ...............s.c. nie udzielono mi upomnieni
    a zarówno pisemnie jak i ustnie. Stacja paliw nr .........była moim miejscem
    pracy od 9 lat.
    Jednocześnie nadmieniam iż próbowałem dowiedzieć się o przyczynach odwołania
    moich pracodawców, ze stacji nr .........PKN Orlen. W rozmowie telefonicznej
    z Regionalnym Biurem Handlu Detalicznego PKN Orlen W-wa, ul. Łopuszańska 26
    poinformowano mnie, że informacje na temat przyczyn odwołania pracodawców mo
    gą udzielić jedynie na wniosek sądu."

    Ten cytat wstawiam jedynie aby przedstawić sprawę.

    Byłem w inspekcji pracy zasięgnąć porady prawnej. Uzyskałem informację że po
    winienem złożyć pozew do sądu pracy.
    Wnosząc o:
    1) wnoszę o uznanie za bezzasadne rozwiązanie umowy o pracę
    2) Wnoszę o odszkodowanie z tytułu bezzasadnego rozwiązania umowy o pracę w
    wysokości 3 miesięcznego wynagrodzenia.

    Moje zdanie:
    Skoro wyrzucili ajentów z tej stacji i powołali następnych to Tata powinien
    zostać zwolniony z powodu likwidacji stanowiska.
    Należało by mu się wtedy odprawa za jeden miesiąc + 3 miesiace wypowiedzeni
    a + może po miesiącu (wypowiedzeniu) dostać zasiłek.

    A sk.......y niedość że go zwolnili to dali mu dyscyplinarkę - nie dostanie
    odrazu zasiłku dopiero chyba po 3 miesiacach i jedynie powinienem występować
    o 3 m-ce. Może coś jeszcze powinno być dopisane w tym pozwie.

    Chciałbym jeszcze dodać że tata ma zwolnienie z datą 31.03.2003

    Co robić generalnie z tym wszystkim

    bo mnie się wydaje, że muszę iść do ogródka i wykopać toporek ..............
    ..

    Pomocy

    Adam

    Ps Jak pisałem niekiedy używałem pierwszej osoby pisząc o Tacie ale myślę że
    będzie wiadomo o kogo chodzi.