  • 1. Data: 2012-07-12 22:23:55
    Temat: art. 53a ust. 2 - ustawa o komornikach
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    chcialem sie udac do komornika z nakazem (jak wierzyciel), ale
    "wystraszylem" sie ust. 2 w art. 53a ustawy o komornikach sądowych. Czy może
    mi to ktoś wyjaśnić ?
    Jeżeli ktoś mi wisi 3 tys pln, i komornik znajdzie jego majatek na 10 mln
    pln, to zapalce komornikowi 3 tys pln za odnalezienie tego majatku, i nie
    dostane ani grosza ??
    Jakis niedomowiony ten przepis.

    Fantom

    Art. 53a. 1. Opłatę stałą w wysokości 3% przeciętnego wynagrodzenia
    miesięcznego komornik pobiera od wierzyciela w przypadku otrzymania zlecenia
    poszukiwania majątku dłużniks w trybie art. 7971 Kodeksu postępowania
    cywilnego. W razie nieuiszczenia opłaty w terminie 7 dni od otrzymania
    wezwania, komornik zwraca wniosek zawierający zlecenie.
    2. W razie odnalezienia majątku dłużnika w trybie określonym w ust. 1
    komornik pobiera opłatę stałą w wysokości 5% szacunkowej wartości tego
    majątku, nie więcej jednak niż 100% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego.
    Opłata ta ulega zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej na podstawie ust. 1.
    Przepis art. 49 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

  • 2. Data: 2012-07-12 22:48:37
    Temat: Re: art. 53a ust. 2 - ustawa o komornikach
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-12 22:23, Fantom pisze:
> [...]
    > miesięcznego. Opłata ta ulega zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej na
    > podstawie ust. 1. Przepis art. 49 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

    Koszty te będą wyegzekwowane od dłużnika, ponadto pisząc z głowy (czyli
    z niczego, jak mawia Gotfryd :) ) IMHO chodzi maksymalnie o wartość
    poszukiwanego majątku, a nie odnalezionego.

    Po drugie nie musisz zlecać komornikowi poszukiwania majątku.

    Po trzecie i tak nic nie znajdzie, jak mu na tacy nie dasz ;)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-07-13 08:49:34
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 22:48:37 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > W dniu 2012-07-12 22:23, Fantom pisze:
    > &gt; chcialem sie udac do komornika z nakazem (jak wierzyciel), ale
    > &gt; &quot;wystraszylem&quot; sie ust. 2 w art. 53a ustawy o komornikach sądowych.
    Czy
> [...]
    > &gt; 2. W razie odnalezienia majątku dłużnika w trybie określonym w ust. 1
    > &gt; komornik pobiera opłatę stałą w wysokości 5% szacunkowej wartości tego
    > &gt; majątku, nie więcej jednak niż 100% przeciętnego wynagrodzenia
    > &gt; miesięcznego. Opłata ta ulega zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej na
    > &gt; podstawie ust. 1. Przepis art. 49 ust. 3 stosuje się odpowiednio.
    >
    > Koszty te będą wyegzekwowane od dłużnika, ponadto pisząc z głowy (czyli
    > z niczego, jak mawia Gotfryd :) ) IMHO chodzi maksymalnie o wartość
    > poszukiwanego majątku, a nie odnalezionego.

    No jak dla mnie na logike tez tak powinno byc, ale z tego przepisu wcale to nie
    wynika.

    > Po drugie nie musisz zlecać komornikowi poszukiwania majątku.

    A moge to zrobic jakis czas po zleceniu mu pracy ? Bo podam co wiem, a jakby mu sie
    nie udalo sciagnac z tego, to niech szuka.

    > Po trzecie i tak nic nie znajdzie, jak mu na tacy nie dasz ;)

    No ja bym na jego miejscu poszukal - zawsze to kasa dodatkowa.

    Fantom