  • 1. Data: 2009-07-22 09:33:48
    Temat: antydatowane awizo
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    Zdarza mi się odbierać pisma sądowe na dzień przed powtórnym
    awizowaniem. Dajmy na to, pierwsza próba doręczenia w środę 1.lipca,
    więc druga próba doręczenia powinna być w czwartek 8 lipca. Ja idę
    sobie na pocztę wieczorem 7. lipca, odbieram pismo, a tam adnotacja
    "awizowano powtórnie dn. 8. lipca".

    Czy to jest poświadczenie nieprawdy co do okoliczności mającej
    znaczenie prawne, a więc przestępstwo określone w art. 271 KK?

    W końcu do tego awizowania może nie dojść z przyczyn losowych, a
    pismo wróci jako podwójnie awizowane..

  • 2. Data: 2009-07-22 09:35:15
    Temat: Re: antydatowane awizo
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > Czy to jest poświadczenie nieprawdy co do okoliczności mającej
    > znaczenie prawne, a więc przestępstwo określone w art. 271 KK?

    Tak (dyskusyjne może byc co najwyżej czy zrobiła to osoba pełniąca
    funkcję publiczną). Od razu na policję z czymś takim. A już na pewno
    reklamację na poczcie.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-07-22 09:51:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Tak (dyskusyjne może byc co najwyżej czy zrobiła to osoba pełniąca
    > funkcję publiczną). Od razu na policję z czymś takim. A już na pewno
    > reklamację na poczcie.

    W praktyce odbywa się to tak:

    pani na poczcie wypisuje drugie awiza, nanosząc adnotację na list,
    listonosz dnia następnego awiza roznosi.

    Czy - zakładając, że informacja o niedostarczonym awizie byłaby
    skorygowana - jest podstawa do skazania kogoś? Wydaje mi się, że dzieje
    się tak na większości urzędów pocztowych, przecież listonosz nie nosi ze
    sobą listów, które powtórnie awizuje. Nanoszenie informacji po fakcie
    byłoby zupełnie niepraktyczne i czasochłonne.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-07-22 10:11:57
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Lip, 11:51, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > sobą listów, które powtórnie awizuje. Nanoszenie informacji po fakcie
    > byłoby zupełnie niepraktyczne i czasochłonne.

    No cóż, to samo mógłbyś powiedzieć o tysiącach innych osób
    poświadczających pewne kwestie: lekarzach, komornikach, sędziach,
    policjantach.. też mogliby sobie z góry wypisywać.

  • 5. Data: 2009-07-22 10:59:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czy - zakładając, że informacja o niedostarczonym awizie byłaby
    > skorygowana - jest podstawa do skazania kogoś?

    Jest, Pod warunkiem że uznamy pracownika poczty za funkcjonariusza
    państwowego (na pewno nie) lub osobę pełniącą funkcję publiczną (dało by
    sie pewnie uzasadnić). Inną kwestia pewnie byłaby społeczna szkodliwość.

    > przecież listonosz nie nosi ze
    > sobą listów, które powtórnie awizuje. Nanoszenie informacji po fakcie
    > byłoby zupełnie niepraktyczne i czasochłonne.

    Ale czynność awizowania potwierdza sie po tej czynności, a nie przed nią.

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-07-22 15:17:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak (dyskusyjne może byc co najwyżej czy zrobiła to osoba pełniąca
    > funkcję publiczną). Od razu na policję z czymś takim. A już na pewno
    > reklamację na poczcie.

    Ależ w dyspozycji art. 271 jest jeszcze "inna osoba uprawniona do
    wystawienia dokumentu", a ją pracownik poczty w tyym wypadku wypełnia.