  • 1. Data: 2006-01-04 11:28:36
    Temat: Zwyzki w OC za wiek w tow. ubezpieczoniowych
    Od: "Marek" <m...@v...pl>

    Witam

    Nie jestem prawnikiem. Jestem za to czlowiekiem, ktory nie ukonczyl jeszcze 25
    roku zycia. Z powodu mojego wieku wlasnie niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe
    chca zastosowac wobec mnie tzw. zwyżke czyli chcą abym płacił wiecej za
    obowiazkowe ubezpieczenie mojego samochodu tylko dlatego ze jestem młody.

    W moim odczuciu to troche nieuczciwe (prawo jazdy posiadam juz ponad 4 lata).
    Czy dopuszczalne jest wprowadzenie zwyżek np. za płeć, albo za brzydki wygląd?

    Prosze o jakas opinie na ten temat.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2006-01-04 12:41:55
    Temat: Re: Zwyzki w OC za wiek w tow. ubezpieczoniowych
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Marek" <m...@v...pl> napisał:

    >Czy dopuszczalne jest wprowadzenie zwyżek np. za płeć, albo za brzydki wygląd?
    Wygląd nie, bo nie ma zwiażku z oceną ryzyka. Natomiat granica wieku
    (tak sama dla wszystkich) tak. Płec IMHO też ma - kobiety jeżdżą
    ostrożniej :-)

    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-01-04 12:56:51
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Wygląd nie, bo nie ma zwiażku z oceną ryzyka. Natomiat granica wieku
    > (tak sama dla wszystkich) tak. Płec IMHO też ma - kobiety jeżdżą
    > ostrożniej :-)

    To są bzurne kryteria, które mają na celu wyciągnięcie większej ilości kasy
    od klientów i zwiększenie rentowności przedsiębiorstwa.
    Umiejętność bezkolizyjnej jazdy zależy od zbyt wielu czynników, by można je
    w tak prosty sposób opisać. I płeć ani wiek nie mają tu żadnego znaczenia.
    Na tej samej zasadzie: 30% wypadków powodują pijani kierowcy. Należy więc
    zakazać jazdy na trzeźwo - wszak trzeźwi powodują 70% wypadków :)

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 4. Data: 2006-01-04 13:17:03
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Paweł porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > w tak prosty sposób opisać. I płeć ani wiek nie mają tu żadnego znaczenia.
    Nie bardzo sie zgodze. 18 czy 19latek moze byc bardziej narwany niz
    30-40 latek wiec wieksze ryzyko ze przeszarzuje, zwlaszcza ze moze nie
    do konca znac swoje mozliwosci.
    > Na tej samej zasadzie: 30% wypadków powodują pijani kierowcy. Należy więc
    > zakazać jazdy na trzeźwo - wszak trzeźwi powodują 70% wypadków :)
    IHMO bledne myslenie. Jesli mamy X kierowcow powodujacych wypadki, z
    tego 30% powoduja pijani kierowcy to nie wynika ze trzezwi powoduja
    wiecej wypadkow. Istotne jest jaki procent z X stanowia pijani kierowcy
    ktorzy jezdza.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2006-01-04 14:56:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Paweł" <b...@m...com> napisał:

    >To są bzurne kryteria,
    1. To tylko twoja subiektywna ocena
    2. TU mają inne zdanie
    3. Pretensje kieruj nie pod mój adres ;-)

    >które mają na celu wyciągnięcie większej ilości kasy od klientów
    Nie generalizuj ! Ja też jestem klientem, a nie płącę więcej ;-)

    > I płeć ani wiek nie mają tu żadnego znaczenia.
    Znów to tylko twoja opinia. Przeprowadzone badania dowodzą, że jednak
    się mylisz.

    >zakazać jazdy na trzeźwo - wszak trzeźwi powodują 70% wypadków :)
    Błędne rozumowanie, ponieważ błednie porównujesz to, czego porównywać
    nie można.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2006-01-04 16:26:18
    Od: kubus <j...@p...onet.pl>

    >Wygl?d nie, bo nie ma zwiażku z ocen? ryzyka. Natomiat granica wieku
    >(tak sama dla wszystkich) tak. Płec IMHO też ma - kobiety jeżdż?
    >ostrożniej :-)

    Ja uwazam za kolejny idiotyzm naszego cudnego kraiku uzaleznianie
    oplat OC od wieku. Trzeba sie byloby zastanowic, czy zezwalac na
    prowadzenie pojazdow 16-to latkom lub 80-cio latkom. Jesli maja
    legalne prawa jazdy, to znaczyc powinno, ze posiadaja umiejetnosc
    bezpiecznej jazdy i nie moga byc dyskryminowani, chocby przez wyzszy
    koszt OC. A tak w ogole, to nasze panstwo staje sie coraz bardziej
    restrykcyjne.

    Kubus

  • 7. Data: 2006-01-04 17:32:28
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kubus <j...@p...onet.pl> napisał:

    >Ja uwazam za kolejny idiotyzm naszego cudnego kraiku
    Może warto zmienić na lepszy "kraik" ?

    > zastanowic, czy zezwalac na prowadzenie pojazdow 16-to latkom
    Już to zrobiono.

    > ze posiadaja umiejetnosc bezpiecznej jazdy
    Od "posiadania" do wykorzystanie droga daleka ;-)

    > nasze panstwo staje sie coraz bardziej restrykcyjne.
    I weż tu dogódź wszystkim. Przede wszystkim to ubezpieczyciel ustala
    sobie stopień ryzyka, bo to on ubezpiecza i on płaci. A z drugiej
    strony nikt nie chce, aby państwowo rozdawać koncesje, kierować
    ręcznie, z góry ustalać planować. Za dużo jest ci demokracji, wolnego
    rynku ?

    Artur Golański

  • 8. Data: 2006-01-05 04:42:07
    Od: kubus <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Jan 2006 18:32:28 +0100, Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    wrote:

    >Może warto zmienić na lepszy "kraik" ?

    Ja moge zmienic, ale to nie zmieni faktow. A w ogole to jest to
    wyjatkowo wredna propozycja z twojej strony. Ty chyba nie lubisz ludzi
    o innych pogladach. Dalszy twoj tekst tylko to potwierdza. Wiecej
    polemizowac z toba nie bede.

    Kubus

  • 9. Data: 2006-01-05 12:46:40
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kubus <j...@p...onet.pl> napisał:

    > A w ogole to jest to wyjatkowo wredna propozycja z twojej strony.
    Wyjaśniając: urodziłem sie i żyję w kraju, w mojej ojczyźnie, którą
    dumnie nazywam POLSKA. Godzi w moje uczucie ten (TY) kto nazywa mój
    kraj 'kraikiem' lub podobnie. Dlatego moja reakcja jest raczej
    naturalna - zmienić to co sie komu nie podoba i nie kalać właśnego
    gniazda.

    >Ty chyba nie lubisz ludzi o innych pogladach.
    Mylny wniosek.

    > Wiecej polemizowac z toba nie bede.
    Nikt cię do tego nie zmusza.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2006-01-05 13:52:34
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 sty o godzinie 13:46, na pl.soc.prawo, Artur Golanski napisał(a):

    > Wyjaśniając: urodziłem sie i żyję w kraju, w mojej ojczyźnie, którą
    > dumnie nazywam POLSKA. Godzi w moje uczucie ten (TY) kto nazywa mój

    Upss... i znalazł się patriota.
    Szkoda że po zakończeniu Twego postu nie wyskoczyła orkiestra i nie zagrała
    hymnu :D

    --
    Herbi
    05-01-2006 14:52:31