  • 1. Data: 2011-03-31 10:36:51
    Temat: Zwrot zaliczki za niezrealizowane usługi hotelowe
    Od: medea <x...@p...fm>

    Rezerwując sobie pokój w pensjonacie, wpłaciłam zaliczkę w wysokości
    30%. Niestety musiałam zrezygnować z wyjazdu z powodu choroby i nie
    skorzystałam z tej rezerwacji.
    Czy jest w ogóle szansa na to, żeby taką zaliczkę odzyskać?

    Ewa

  • 2. Data: 2011-03-31 12:44:37
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy jest w ogóle szansa na to, żeby taką zaliczkę odzyskać?

    Zaliczkę tak, zadatek nie.

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2011-03-31 14:29:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-31 14:44, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Zaliczkę tak, zadatek nie.

    A przedpłatę?

    --
    spp

  • 4. Data: 2011-03-31 15:45:16
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > A przedpłatę?

    Przedpłata oznacza tylko, że się zapłaciło "przed" (np. wykonaniem usługi).
    Czy zaliczka będzie się zadatkiem czy zaliczką decyduje wola stron
    zawierających umowę. Ale kwota wręczona drugiej stronie stanie się
    zadatkiem tylko wtedy, gdy zostanie to jasno określone w umowie. Bez
    tego zaznaczenia będzie to zaliczka.
    Ogólnie o zadatku: KC art 394 par. 1 i okolice.

    --
    Krzysztof

  • 5. Data: 2011-03-31 16:12:13
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2011-03-31 17:45, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    > tego zaznaczenia będzie to zaliczka.
    > Ogólnie o zadatku: KC art 394 par. 1 i okolice.

    W kalkulacji pobytu, jaką dostałam mailem, prosili o wpłatę zaliczki w
    wysokości 30%.
    Nie wiem, jak od nich teraz te pieniądze wyegzekwować. Najpierw upierali
    się, żeby przyjechać w innym terminie. Kiedy powiedziałam im, że w tej
    chwili nie mogę zaplanować dłuższego wyjazdu, obiecali odesłać
    pieniądze, ale już od miesiąca nie udało im się tego zrobić. Kwota nie
    jest aż tak wysoka, żeby iść z tym do sądu, ale mała też nie jest -
    ponad 600zł.

    Ewa

  • 6. Data: 2011-03-31 16:59:09
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > pieniądze, ale już od miesiąca nie udało im się tego zrobić. Kwota nie
    > jest aż tak wysoka, żeby iść z tym do sądu, ale mała też nie jest -

    Ogólnie:
    ojeśli umowa zostaje rozwiązana za zgodą obu stron, to zwracają one
    sobie wzajemne świadczenia, czyli zaliczka wraca do konsumenta;
    ojeśli umowa zostaje rozwiązana z winy konsumenta, zaliczka pozostaje u
    usługodawcy

    Teoretycznie, to Ty rozwiązałaś umowę. Ale... Jeśli obiecali zwrócić
    pieniądze, to raczej było rozwiązanie umowy za zgoda obu stron i
    pieniądze powinnaś dostać z powrotem. W praktyce (przed sadem) chyba
    masz małe szanse dowiedzenia tego. Może mnie ktoś sprostuje, ale raczej
    spróbuj polubownie, żeby oddali.

    --
    Krzysztof

  • 7. Data: 2011-03-31 19:38:41
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2011-03-31 18:59, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    > sobie wzajemne świadczenia, czyli zaliczka wraca do konsumenta;
    > ojeśli umowa zostaje rozwiązana z winy konsumenta, zaliczka pozostaje

    Zaświadczenie lekarskie nie działa na moją korzyść?

> [...]
    > praktyce (przed sadem) chyba masz małe szanse dowiedzenia tego. Może
    > mnie ktoś sprostuje, ale raczej spróbuj polubownie, żeby oddali.

    Tak spróbuję oczywiście. Do sądu przecież z tym nie pójdę.

    Dziękuję za odpowiedź.

    Ewa