  • 1. Data: 2003-10-10 06:21:57
    Temat: Zwrot za szkła do okularów
    Od: "Adam Adamkiewicz" <a...@p...onet.pl>

    Witam !!!

    W związku z wykonywaną pracą (przy komputerze) lekarz przypisał mi
    okulary. Kupiłem i rachunek za szkła przedstawiłem u kadrowej myśląc, że
    należy mi się zwrot. Niestety kadrowa powiedziała, że okulary może mi
    przepisać tylko lekarz zakładowy i nie zwróci mi pieniędzy.
    Dodam, że nie tak dawno podpisywaliśmy w zakładzie pismo, że każdy
    ma prawo co dwa lata zmienić okulary.

    Co na to prawo ?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2003-10-10 07:01:23
    Temat: Re: Zwrot za szkła do okularów
    Od: "Breza Kazimierz" <e...@p...torun.pl>

    Użytkownik "Adam Adamkiewicz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przepisać tylko lekarz zakładowy i nie zwróci mi pieniędzy.
    > Dodam, że nie tak dawno podpisywaliśmy w zakładzie pismo, że każdy

    Sprawa jest regulowana przez rozp. Min. Pracy i Polityki Socjalnej z dn.
    1.12.1998, a dokładnie par. 8 tego rozporządzenia (mozna go znaleźć np. tu:
    http://bhp.iq.pl/przep13.html). Wynika z niego, że konieczność uzywania
    okularów ma być stwierdzona przez lekarza w wyniku przeprowadzonych badań
    profilaktycznych, które to badania ma zapewnić pracodawca. Natomiast nie
    jest konieczne, aby to właśnie ten lekarz przepisał owe okulary (tym
    bardziej, że lekarz zakładowy niekoniecznie musi być okulistą).
    --
    K.Breza
    (odpowiadając usuń z adresu ".wytnij")