  • 1. Data: 2002-10-17 11:41:01
    Temat: Re: Zwrot towaru w sklepie
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Argumentowala to tym,
    > ze w kodeksie nie ma nakazu przyjecia zwrotu towaru. Czy miala racje?

    Miala. Kupiles - twoje.
    :-)
    Chyba, ze towar mial wade, w Twoim przypadku np. rozmiar na metce byl inny
    niz rozmiar faktyczny.

    Michal.

  • 2. Data: 2002-10-17 12:22:17
    Od: "artek" <a...@i...pl>

    Uzytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2002-10-17 12:31:21
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Czy sprzedawca nie powinien umożliwić mi dokładnego
    > sprawdzenia towaru przed zakupem?

    Bielizny sie nie mierzy...
    :-)

    Michal

  • 4. Data: 2002-10-17 17:11:08
    Temat: Zwrot towaru w sklepie
    Od: Alex <a...@w...pl>

    Witam.
    Mialem ostatnio taka sytuacje - kupilem sobie koszule, niestety nie mozna
    bylo jej przymierzyc, choc pytalem o taka mozliwosc. Byly za to podane
    wszystkie wymiary. Okazalo sie w domu, ze koszula jest za duza. Pojechalem
    do sklepu. Chialem wymienic na taka sama ale w innym rozmiarze. Niestety
    nie bylo wiec powiedzialem, ze chce pieniazki. Pani stwierdzila - "Wzrotow
    nie ma" (to nie jest pomylka, pani mowila wzrotow). Argumentowala to tym,
    ze w kodeksie nie ma nakazu przyjecia zwrotu towaru. Czy miala racje?

    Alex

  • 5. Data: 2002-10-17 18:17:20
    Od: Alex <a...@w...pl>

    Michal Kukula wrote:

    > Miala. Kupiles - twoje.
    > :-)
    > Chyba, ze towar mial wade, w Twoim przypadku np. rozmiar na metce byl inny

    Spoko, ale powiedzmy, ze na przyklad w swietle dziennym koszula wygladalaby
    np. na brazowa i nie pasowalaby do reszty ubioru. Czy to jest wada? Poza
    tym skoro nie bylo mozliwosci przymierzenia czy nie uprawnia mnie to do
    zwrotu? Majtki mozna przymierzac. Rozmiar zmierzony miarka krawiecka moze
    byc inny niz podawany przez producenta. Powiedzmy, ze na 1 cm jest blad 0,2
    mm to przy 42 cm obwodu w szyi wychodzi 0,84 cm bledu, to juz moze byc
    wyrazna roznica. Czy sprzedawca nie powinien umożliwić mi dokładnego

  • 6. Data: 2002-10-17 18:32:24
    Od: p...@p...onet.pl

    Zasadniczo sprzedawca ma rację - zwrotów towarów pełnowartościowych nie ma - w
    klasycznym przypadku um.sprzedaży. Możesz liczyć tylko na dobrą wolę
    sprzedawcy.

    Jednak możesz na przyszlość ustrzec się przed tego typu sytuacjami - na
    paragonie - najlepiej najprościej - umieść adnotację dot. możliwości
    przymierzenia towaru i dokonania ewentualnego zwrotu, wymiany - sprzedać na
    próbę.

    Co do zwrotu w Twooim przypadku jeszcze pomyślę i sieodezwę jakby co....

    gg 4213716

  • 7. Data: 2002-10-18 13:33:50
    Od: Alex <a...@w...pl>

    Michal Kukula wrote:

    > Bielizny sie nie mierzy...
    > :-)

    Mierzy, mierzy. Zalezy oczywiscie od bielizny, ale sa sklepy w ktorych
    mozna zmierzyc nawet majtasy.

    Alex