    From: "G" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot towaru (bazarkowego)
    Date: Fri, 14 May 2010 20:15:55 +0200

    Witam
    Historia taka:

    Kupiłem mebel na bazarku. Stoisko to samochód ciezarowy z niego wystawione
    na ziemie mebelki.
    Zamówiłem łóżko wpłacając cześć pieniędzy.
    Łóżko dostarczono po ok 2 tygodniach. Wymiar mebla jest inny niż ten który
    zamawiałem, pokazując palcem na taki sam z wystawy. Sprzedający nie chce
    przyjąć zwrotu ani wymienić argumentując ze widział pan co brał.
    Ciężko bedzie udowodnić że wymiary przywiezionego a zamawianego są inne
    (stoisk jest wiele te meble krążą po bazarkach po czym lądują gdzies u
    klienta).
    W momencie w ktorym przywieziono mebel zostala zaplacona reszta pieniążków.
    Nie otrzymaliśmy ani FV, ani paragonu czy innego dowodu wpłaty. Mamy jedynie
    odręcznie napisana notke ze dostarczono/odebrano mebel.

    Jak pisałem, nie udowodnie że wymiary się nie zgadzają, dlatego chce się
    powoływac na prawo 10 dni zwrotu z uwagi że mebel był kupiony poza lokalem
    firmy. I tak:

    Czy Ciężarówka na bazarku jest lokalem firmy?

    W ktorym momencie wg was zostala zawarta umowa sprzedaży, w momencie
    zamówienia i zapłacenia zaliczki czy dostarczenia i spłacenia reszty.

    Czy sprzedający ma obowiazek dac mi pokwitowanie zakupu, i jakie (FV,
    paragon rachunek) i kiedy?

    Wniosek o zwrot lub wymiane zglosiłem na 2 dzien po dostarczeniu lozka az po
    dzis dzień (8) dzwonie i proszę o zwrot.
    Lada chwila minie ow 10 dzień i w poniedziałek zamierzam udać się po opinie
    do rzecznika praw konsumenta.
    Czy po owym 10 dniu to już "po ptakach"?

    prosze o pomoc