  • Data: 2010-10-12 17:09:01
    Temat: Zwrot opłaty sądowej
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Złożyłem do Sądu Gospodarczego wniosek o przymuszenie Zarządu
    Spółdzielni Mieszkaniowej do zobowiązania udostępnienia mi umowy
    zawartej pomiędzy Spółdzielnią, a firmą X na usługi porządkowe w
    zasobach Spółdzielni. Zarząd odmówił mi udostępnienia przedmiotowej
    umowy powołując się na art. 18 par 3 prawa Spółdzielczego.
    Po złożeniu wniosku Sąd wezwał mnie do uzupełnienia braków to jest
    wpłacenia kwoty 300 zł jako kosztów wynikających z rozporządzenia o
    opłatach w sprawach cywilnych. Dokonałem wymaganej opłaty i Sąd wydał
    postanowienie przymuszające Zarząd Spółdzielni do udostępnienia umowy. W
    postanowieniu tym nie ma jednak ani słowa o zwrocie wpłaconej opłaty.

    Czy przysługuje mi roszczenie o domaganie się zwrotu kosztów od
    przegrywającej czyli Spółdzielni Mieszkaniowej i czy takie
    rozstrzygnięcie powinno być zawarte w przedmiotowym postanowieniu? Czy
    mogę się starać o zwrot tej opłaty i w jaki sposób?

    Z poważaniem mauser50