  • 1. Data: 2005-08-02 14:08:20
    Temat: Zwrot należności za towar
    Od: "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Witam!

    Na Allegro kupiłem kabel do telefonu komórkowego, który okazał się być
    niesprawnym. Sprzedawca odpowiedział tylko na jeden spośród wielu wysłanych
    przeze mnie maili, zalecając mi w nim zwrócenie kabla i obiecując zwrot
    pieniędzy.
    Oczywiście żadnych pieniędzy nie otrzymałem pomimo upływu miesiąca od zwrotu
    towaru, a sprzedawca na żadne maile nie odpowiada, nie odbiera również
    telefonów.
    Po przestudiowaniu komentarzy wystawionych temu sprzedawcy zorientowałem
    się, że jest to jego zwykły sposób postępowania, podobnie jak zawyżanie
    kosztów przesyłki wraz z ukrywanie aż do momentu kupna informacji, że nie ma
    możliwości osobistego odbioru towaru.
    Ludzi którzy nie otrzymali od niego towaru lub zwrotu należności jest
    więcej, jednak wystawione przez nich negatywne komentarze giną w dużej
    ilości transakcji tego sprzedawcy.
    Sprawa dotyczy co prawda niewielkiej kwoty, ale chciałbym jednak w jakiś
    sposób ukrócić praktyki tego sprzedawcy. Ze względu na niewielką wartość
    transakcji nikt nie decyduje się ścigać go na drodze prawa, zwłaszcza że
    (jak przypuszczam) należałoby to czynić z powództwa cywilnego.
    W związku z powyższym mam pytanie:
    Co z takim sprzedawcą zrobić i czy da się to zrobić z powództwa publicznego?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-08-02 14:25:51
    Temat: Re: Zwrot należności za towar
    Od: "gg" <np osoba@microsoft.com.pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Ludzi którzy nie otrzymali od niego towaru lub zwrotu należności jest
    > więcej, jednak wystawione przez nich negatywne komentarze giną w dużej
    > ilości transakcji tego sprzedawcy.

    Eeee tam. Wchodzisz w same negatywne komentarze i nic nie ginie...

> [...]
    > W związku z powyższym mam pytanie:
    > Co z takim sprzedawcą zrobić i czy da się to zrobić z powództwa

    Zgłoś sprawę pracownikom allegro. Wiem że jak mają parę sygnałów o takim
    sprzedawcy to blokują konto. Może obejmuje Cię ubezpieczenie transakcji?
    Ja z tego nigdy nie korzystałem ale może warto się zapytać u źródła -
    czyli na allegro.
    Może warto postraszyć sprzedawcę urzedem skarbowym?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2005-08-02 15:37:37
    Od: "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    W wiadomości news:dcnvn8$6je$1@atlantis.news.tpi.pl,
    gg napisał:

    > Eeee tam. Wchodzisz w same negatywne komentarze i nic nie ginie...

    Ja te negatywne komentarze też widziałem, ale ponieważ wystawione były
    głównie przez początkujących allegrowiczów, nie zawsze składnie
    sformułowane, więc uznałem że te 5% negatywnych komentarzy to "wypadki przy
    pracy" i jest to wartość do przełknięcia w przypadku sprzedawcy o dużym
    obrocie.

    > Zgłoś sprawę pracownikom allegro. Wiem że jak mają parę sygnałów o
    > takim sprzedawcy to blokują konto.

    Na to nie ma co liczyć. To jest SuperSprzedawca z ponad 3000 pozytywnych
    komentarzy, który płaci Allegro prowizje od wysokich obrotów i tacy
    sprzedawcy na Allegro są praktycznni bezkarni.
    Był kiedyś na Allegro bardzo podobny przypadek sprzedawcy używającego loginu
    'aptel' (też akcesoria komórkowe). Zawieszono go dopiero w wyniku zbiorowej
    akcji *masowego i zorganizowanego* słania skarg na niego do władz serwisu.
    Indywidualne skargi były przez serwis lekceważone całkowicie.

    > Może obejmuje Cię ubezpieczenie transakcji?

    Ubezpieczenie obejmuje transakcje powyżej 50 zł, więc asortymentu tego
    sprzedawcy nie obejmuje.

    > Może warto postraszyć sprzedawcę urzedem skarbowym?

    Ten sprzedawca jest dosyć inteligentnym i przebiegłym człowiekiem więc
    straszenie go US-em nic nie da.
    Jesli prokurator mu się do tyłka nie dobierze, to nic go nie ruszy.

    --
    Krzysztof

  • 4. Data: 2005-08-02 18:19:07
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Chris napisał(a):

> [...]
    > akcji *masowego i zorganizowanego* słania skarg na niego do władz serwisu.
    > Indywidualne skargi były przez serwis lekceważone całkowicie.

    ......po czym po krótkim zawieszeniu nadal działa w najlepsze :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098