  • 1. Data: 2006-02-05 14:32:01
    Temat: Związek Kynologiczny w Polsce a prawo polskie
    Od: Azawakh<b...@o...pl>

    Jestem nowym urzytkownikiem niniejszego forum prawniczego. Jestem też członkiem
    działającego od 1948 roku Związku Kynologicznego w Polsce. I właśnie z ta
    organizacją a dokładniej jej statutem zwiazany jest mój post. Jako cżłonek tej
    organziacji zauważyłem (nie tylko ja) sprzeczności zapisów teo statutu z
    zapisami w ustawie Parwo o stowarzyszeniach, pod, ktore to prawo Związek
    podlega. W statucie jest zapisane, że członek Zwiazku nie może przynależeć
    równoczesnie do innej polskiej organizacji kynologicznej i jego cżłonkowstwo
    ustaje po wstąpieniu do takiej własnie organizacji. Natomiast w ustawie jest
    wyraźnie napisane jakie stowarszyszenia mają prawo i kiedy ograniczać swoim
    członkom przynależnośc do organizacji o podobnym lub takim samym profilu
    działania. Jest tam napisane, że prawo ograniczania mają min: kościoły i ich
    przedstawicielstwa, partie polityczne, organicaje, których stroną była RP,
    komitety wyborcze. Jes też zapisane w ustawie, że można ograniczać prawo do
    zrzeszenia się jesli istnieje jakieś zagrożenei publiczne albo w przypadku
    ochrony praw i wolności innych osób i to jeszcze napodstawie odpowiedniej
    ustawy. Zwiazek jako organizacja podlegająca cąłkowicie ustwie moim zdaniem
    ograniczając swoimczłonkom prawo do zrzeszania się równoczesnego narusza prawo
    ustawowe ponieważ neimieści się w żadnej z kategorii stowarzyszeń zawartych w
    przepisach ustawy o stowarzyszeniach, nie ma też oddzielnej ustawy, która
    dawałaby mu prawo na dokonywanie takich ograniczeń. Związkowe przepisy
    zabraniające członkom równoczesnej przynaleznbości do innych krajowych
    stowarszyszeń kynologcznych na nic się nie zdają a tylko wprowadzają zamet i
    podział na kynologię oficjalną czyli związku Kynologicznego w Polsce i
    dysydencką, na którą składają się inne prawnie zarejestrowane orgasniacje
    zajmujace się psami rasowymi doprowadzając je do dyskryminacji, ktora jest
    prawnie zabroniona. Tym samym chciałbym zachęcić forumowiczow do zapoznania się
    ze Statutem Związku kynologicznego w Polsce i porownaniu jego zapisow z zapisami
    ustawowymi oraz wypowiadanie się na ten temat. każda wypowiedy będzie dla mnie
    na wagęe złota i być może przyczyni się do zainicjowanie zmian statutowych w
    naszym stowarzyszeniu.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-02-05 14:44:37
    Temat: Re: Związek Kynologiczny w Polsce a prawo polskie
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Azawakh* wypowiedziała te słowa:

    > Jako cżłonek tej
    > organziacji zauważyłem (nie tylko ja) sprzeczności zapisów teo statutu z
    > zapisami w ustawie Parwo o stowarzyszeniach

    ZTCW to jest stara mafia i chyba tylko o to chodzi.
    Proponowałbym pójść z tematem też na pl.rec.zwierzaki.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID:o...@j...org ||| gg: 3657597