  • 1. Data: 2002-08-22 10:40:19
    Temat: Zmiany kodeksu pracy
    Od: "Balodis" <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Wiem, zmiany podpisano wczoraj, ale moze ktos juz zglebial problem krotkich
    zwolnien lekarskich.
    Moja watpliwosc dotyczy oczywiscie pierwszego bezplatnego dnia zwolnienia
    krotszego niz 6 dni.

    Co sie stanie jesli dostane od lekarza 4 dni i jakis standardowy zestaw
    lekow, a po 4 dniach
    stwierdze ze nadal jestem chory. Udam sie do tego samego lekarza i dostane
    (dajmy na to) dodatkowe
    3 dni zwolnienia.No i po nich faktycznie bede zdrowy.
    Sytuacja taka jest calkiem prawdopodobna - z doswiadczenia wiem ze czasem
    juz sie nie chce isc drugi raz do
    lekarza i wraca sie niedoleczonym do pracy.
    I co w takim przypadku?
    Bede mial 2 dni bezplatne? Bede mial cale zwolnienie platne (4+3>6) ?
    A jesli bezplatne to jakie mam szanse w sadzie wyciagnac 2 dniowki od
    lekarza?

    Moze rozwiejecie moje watpliwosci
    Marcin

  • 2. Data: 2002-08-22 11:07:43
    Temat: Re: Zmiany kodeksu pracy
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Moze rozwiejecie moje watpliwosci

    Po tym jak ostatnio poczytalem o nowelizacji to jestem pewny ze jak sie
    dostanie dwa razy po 5 dni wolnego nawet to i tak dwa bezplatne sie bedzie
    mialo :(((

    Ten kodeks pracy dla pracownika to nawet nie morderstwo, zas dla pracodawcy
    jest calkiem calkiem ...

    AndY

  • 3. Data: 2002-08-22 19:54:49
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    > Po tym jak ostatnio poczytalem o nowelizacji to jestem pewny ze jak sie
    > dostanie dwa razy po 5 dni wolnego nawet to i tak dwa bezplatne sie bedzie
    > mialo :(((
    Jestem tego samego zdania. Chociaż można by szukać furtki - 3 dni zwolnienia
    i potem następne 3 jako przedłużenie sprawia, że jest to jedno zwolnienie
    6-dniowe, więc wszystkie dni są płatne (ustawa mówi, że niepłatny jest 1-szy
    dzień zwolnienia krótszego niż 6 dni). Sądzę jednak, że łatwiej będzie bez
    szarpania uzyskać od medyka po prostu zwolnienie na 6 dni i niech tzw.
    pracodawca spada na drzewo i buli.
    IMO niepłatny pierwszy dzień leczenia UBEZPIECZONEGO pracownika z lekkiej
    choroby lub niedyspozycji o podłożu zdrowotnym, możliwej do wyleczenia lub
    zaleczenia w okresie poniżej 6 dni (np. chrypka u prezentera radiowego) jest
    niczym innym, niż odpowiedzialnością finansową chorego za to, że jest chory.
    I to właśnie jest chore, podobnie jak nasze władze konstytucyjne.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 4. Data: 2002-08-23 07:36:16
    Od: "Karol" <K...@K...pl>

    Użytkownik "Balodis"

    > Moja watpliwosc dotyczy oczywiscie pierwszego bezplatnego dnia zwolnienia
    > krotszego niz 6 dni.

    Wycialem ze strony :
    http://www.mpips.gov.pl/kodekspracy9sierpnia.htm

    "Niepłatny pierwszy dzień zwolnienia lekarskiego
    Nowelizacja wprowadza zasadę, że w pierwszym dniu
    każdego okresu niezdolności do pracy wskutek choroby ,
    trwającej dłużej niż 6 dni, pracownik nie otrzymuje wynagrodzenia."

    To w koncu _dluzej_ czy _krocej_ niz 6 dni ?

    Karol